Plantekvalitet

Inaktiv bruker
Hei! Jeg har nettopp startet opp et 125 liters akvarium.
Jeg har plantet med tre forskjellige slag planter.
Jeg kjøpte de første på dyrebutikken på strandtorget, og der var det veldig dårlig utvalg. Jeg tror det var kun to slag der. Det ene slaget tror jeg måtte være javabregne. Det andre er jeg noe usikker på.
Javabregnen kastet jeg, fordi den var veldig stygg. De andre har jeg fortsatt.
Senere bestilte jeg noen planter fra akvariekjellern.no
Jeg fikk tilsendt fire, men kastet to av de.
På bildene dems på nettsiden så plantene så fine og store ut, men det som, kom var noen pjuskete planter med brokne stilker.
Er det noen som har bedre erfaring med planter enn meg? Evt. hvor man kan bestille planter som ser fine ut?
Akvariekjellern pleier og ha planter av god kvalitet, så da ville jeg gitt en tilbakemelding om at du ikke var fornøyd med kvaliteten, så får du nok nye! Men være obs på at stengelplanter ofte blir litt pjuskne når de sendes, og at de trenger litt tid for og komme seg igjen i karet! Butikker som selger Tropica-planter (ZOO1, Buddy med flere), pleier og ha god kvalitet på plantene! Lykke til med plantingen!
MVH pål
jeg er nesten godt fornøyd med akvariekjelleren. De sendte ikke alt jeg bestilte og noe var ødelagt under sending, spesielt stengelplanter. Jeg tok bilder og sendte de til butikken. Etter en uke kom 6 nye planter som jeg er svært godt fornøyd med..

Når du skal kjøpe planter i nutikk, så kan det være greit å vitew når de får inn nye planter. Dermed kan du pliukke fra topphylla hos den butikken
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap