Noen bra plasser å kjøpe akvariefisker i rogaland?

Har lyst på en hel del nye fisker, men lurer på om noen har noen gode forslag til hvor jeg kan kjøpe fiskene trygt uten at de har sykdommer o.l.
Ser etter ferskvannsfisker, helst med noen fargerike, som heller ikke er så store. Ønsker også noen levendefødene fisker som guppy osv.
hmm...guppy har ver dei fleste dyrebutikkene...
du må nesten bare sjekke i dei dyre butikkene som er nærmest deg..
Trenger ikke nødvendigvis gå på dyre butikker. Rimelige dyrebutikker kan ha like godt utvalgt de også
-Gudrun
... lurer på om noen har noen gode forslag til hvor jeg kan kjøpe fiskene trygt uten at de har sykdommer o.l.

...tror ikke du kan være sikker på dette noen steder, dessverre.
hea
Trenger ikke nødvendigvis gå på dyre butikker. Rimelige dyrebutikker kan ha like godt utvalgt de også ;)

mente ikke "dyre" (høy pris) men dyrebutikker
tropehuset på braut. mellom klepp og bryne
ganddal zoo
kilden

det e der eg har handla alle fiskane mine..
thomsen
[QUOTE=hea]Trenger ikke nødvendigvis gå på dyre butikker. Rimelige dyrebutikker kan ha like godt utvalgt de også ;)

mente ikke "dyre" (høy pris) men dyrebutikker

Skjønte det, bare tullet litt med deg
Synes de har mye flotte Guppy på Gandalen Zoo!
Ja, de har i det hele tatt et bra utvalg i fisk sammenlignet med de fleste i distriktet.
Studer fiskene du tenker å kjøpe noen minutter før du bestemmer deg.
Ikke alle fiskene der er like pigge og friske, for å si det sånn...
Men bra utvalg, det har de!
Odd Meyer Løgevik
Synes de har mye flotte Guppy på Gandalen Zoo! Ja, de har i det hele tatt et bra utvalg i fisk sammenlignet med de fleste i distriktet. Studer fiskene du tenker å kjøpe noen minutter før du bestemmer deg. Ikke alle fiskene der er like pigge og friske, for å si det sånn... Men bra utvalg, det har de!

For å si det sånn så har jeg funnet ut det, har kjøpt mange fisker der som jeg har tatt med meg hjem og deretter sett at mange av dem er syke. Men siden det er så stort utvalg så blir man fristet uansett til å gå der å småtitte og klarer alltid å kjøpe noen fisker. Men jeg har et lite akvarium på 30 liter som jeg har som en karantene, slik at de ikke skal ta med seg sykdommer i det store akvariummet.
Akvarieboden.no på ålgård
skal du handle god og trygt skal du handle av akvarieboden.no på ålgård de har den beste kvaliteten på fisk og planter de er også mye rimeligere og har 5 ganger kunskapen til de som jobber i dyrebutikk. ellers vil jeg anbefale deg og kjøpe fisk av folk i akvarieklubber rundt om i landet de har somregel mer kunskap en dyrebutikken og mye mindre kjangse for sykdom. om du går på tropehuset på klepp eller dyrebutikken på ganddal så legger du fort merke til hvor møkkete og ukoselige karene deres er. ligg også merke til at mange guppier er bommerang formet pga mangelsykdommer.
Er det noen akvarie klubber i Rogaland egentli?
Men takk for rådene! Ja jeg er helt eni at Tropehuset har veldig skittne akvarium. Ganddal føler jeg ikke har så skitne, men mange sykdommer...

- Andre tips til kanskje folk som selger fisker i ROGALAND? Liker best fargerike fisker, noen som ikke er aggresive, stimfisk, levendefødende fisker o.l
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap