Personlige egotråder... (side 2)

Inaktiv bruker
Donald, og jeg som trodde at det bare var meg som reagerte slik og følte meg en anelse flau over disse tankene...

Ja, selvskryt og et behov for å briljere.
Oppblåste egoer vil jeg kalle det.
Vel, ikke alle selvsagt, men noen av dem kan føles slik.. . .

Det minner meg litt om det hundemiljøet jeg en gang var en del av, der man gikk sånn opp i hundene sine at dersom noen kritiserte hunden så tok eieren det som kritikk av egen person. Det var et sirkus uten like, så jeg solgte mine 7 hunder og sluttet med oppdrett og hele utstillingssirkuset.

Men, det ligger nok i menneskets natur dette, og som erstatning for en mangel på selvverdi og selvinnsikt så bruker man alle slags merkelige metoder for å fremheve seg selv og for å søke anerkjennelse, godkjennelse og beundrere. . .

Selv har jeg aldri følt noe behov for en personlig akvarietråd eller for å utlevere hele privatlivet mitt og alt jeg driver med i hverddagen på akvaforum
Da synes jeg det er bedre anvendt tid å bare sitte stille og se på fiskene mine..
Om du ikke liker dem, så la vær å lese dem.

Og jeg vil ha meg frabedt å bli kalt for et oppblåst ego på jakt etter beundrere bare fordi jeg loggfører det som skjer i akvariene mine. Jeg gjør det for min egen nytte, og for fiskenes skyld, IKKE for at noen skal skryte av meg... Mitt inntrykk er at de aller fleste også skriver om det som går galt. Og om noen kan lære av andres feil, så må jo det være en bra ting?
Må si meg enig med sissimor. Hva er egentlig deres problem med andres tråder? For dere har tydelig stooore problemer. Har dere så lite å gjøre at dere må krittisere andres gleder? For trådene er en del av gleden min som akvarist. Flere har spurt om hva som EGENTLIG er problemet med trådene, men ingen kommer med fornuftige svar. Embla, du er inne på mange tråder som negative ting taes opp og er som regel enig, og sa for ikke lenge siden du skulle trekke deg som medlem! Nei det er vel bedre å bli her, slik at du kan krittisere andre som ikke har samme oppfatningen som deg selv. Skjønner egentlig ikke hvorfor du holder fisk i det hele tatt, da du egentlig er i mot dette. Om jeg ikke tar feil, har du i flere tilfeller skrevet i min tråd, iallefall i den første delen jeg hadde, og kan for min egen del spørre deg hva jeg skriver og legger ut bilder om, som er så egoistisk og negativt? Dette forumet er som en tv, en velger selv hvilken kanal en vil følge. Antar at deler av dette innlegget vil bli moderert, men måtte bare blåse ut min mening, for dette var virkelig en av de teiteste temaene jeg har lest i noen tråd, noen gang.
vet ikke helt hva som er værst jeg, å skrive i en tråd om fisken sin og åssen det går med den, eller å hoverende stille seg høyere enn disse heslige egotripperne som fisker etter skryt i en tråd ingen tvinges til å lese.
Takk for påminnelsen, skal skrive i tråden min igjen :o)

Et typisk eksempel på innlegg kun for å skape dårlig stemning her på akvaforum. Jeg beklager så mye at jeg gleder meg over min akvariehobby på en annen måte en deg.

Syte og klage over at det ikke skrives noe annet enn i personlige tråder, i stedet for å bidra med å lage interessante diskusjoner selv. Tror du det hjelper?

Ser at innlegget er skrevet på natta. Uansett hva som var bakgrunnen til ditt dårlige humør og utbrudd, så håper jeg du lærer å ta ut irritasjon på en annen måte enn å ødelegge gleden for meg og mange andre som liker å skrive "fiskeblogg".

Sanne
vet ikke helt hva som er værst jeg, å skrive i en tråd om fisken sin og åssen det går med den, eller å hoverende stille seg høyere enn disse heslige egotripperne som fisker etter skryt i en tråd ingen tvinges til å lese.

Jeg syns det er en fin ting dette med personlige tråder her på forumet, tenk så kjedelig hvis det bare skulle dreie seg om "hjelp, jeg har fått alger", "når skal guppyen føde", hvilke fisk er dette"...

Nei, til de som syns vi briljerende patetisk oppblåste PR-kåte egoselvskrytere uten selvverdi og selvinnsikt, og som bare skriver svada... la bare vær å lese våre tråder så slipper dere et tydeligvis stort irritasjonsmoment i hverdagen ))


Lisbeth
Trådstarter; litt vanskelig å få tak i hva du egentlig vil fram til, kan du forklare litt nærmere?
Respekten for deg er om mulig enda høyere enn før, Lisbeth

Eg følger/fulgte Lisbeths, Monas, Ritas, Mariannes... personlige tråder med stor interesse og glede.

Holgers forslag kunne i prinsippet vært bra, men det er ikke det. Det finnes utrolig mye bra i de personlige trådene, som aldri skulle vært postet der.

Hvorfor skal man legge ut spørsmål om syke fisker i personlige tråder? Er man det minste interessert i å få svar lager man egen tråd om det, da de som vet svaret mest trolig aldri er innom personlige tråder.

Det er det eg har tid til foreløpig; nå skal eg inn på Planet Catfish og røske opp i svina som har oppført maller som de engang har eid



VALGET ER DITT. Og hvis du leser personlige tråder, er det mot din egen vilje, så dropp det. Hvorfor skal man henge seg opp i slike ting?
Unødvendig av trådstarter å starte denne diskusjonen. Bruk heller tiden for å skrive en god artikkel på forumet og la de som faktisk har glede av å skrive sin egen akvarietråd gjøre det.

Og hva med alle bildetrådene?? discus bilde tråd, malawi, corydoras etc?? ser du på det som skrytetråder også??

Donald; Du må slutte å kjede deg, for innlegget ditt og starten på denne tråden synes jeg bare blir dumt.

Svada svada
Kan virklig en voksen mann si noe så dumt ?? (Donald)
Hehe, kan nok det, Jon
Inaktiv bruker
Hvis du ikke vil lese så trenger du ikke å trykke på tråden :/
Og selvfølgelig nybegynnere vil sikkert dele bilder og hva som skjer i dems akvarie verden, og hvis jeg synes det er slitsomt eller teit, lar jeg bare være å lese, samme burde du
Jeg har aldri tenkt på min personlige fiske-blogg som skryt når jeg har postet bilder av ny fisk jeg har kjøpt, eller skriver litt om hva jeg gjør for å få det til å se sånn ca bra ut oppi der...

Og min personlige tråd her på akvaforum er nesten bare noe jeg følte jeg måtte lage fordi alle andre hadde det. Og der legger jeg nesten bare ut mine tabbe-opplevelser jeg har hatt opp igjennom tidene :p Jeg vil ikke kalle det skryt å legge ut de flaueste nybegynner-tabber til skrekk og advarsel for andre... Men jaja...
Og plutselig oppdaterer alle de personlige trådene sine. He, he...
Morsomt hvordan folk reagerer som om Donald skrev direkte om deres tråd.
Uanset så synes jeg at det er bra folk er stolt over hva de har fått til og hva de holder på med!
Hvis vi ikke har personlige tråder å skryte i, hvor kan vi skryte da?
Det vil bli mange nye tråder med overskrifter som: "Se den nye fisken min" eller "Se så fint akvariet mitt har blitt". Like greit å samle det i de personlige trådene, så blir resten av forumet mer oversiktlig
juventus
Morsomt hvordan folk reagerer som om Donald skrev direkte om deres tråd.


Tror mest det var Embla Ofelia sitt innlegg som gjorde at det ble sånn, med sin ufine stigmatisering av folk...

Særlig er det mange unge akvarister som blir oppmuntret og fulgt i sine tråder; skikkelig nyttig, og sprer glede ved hobbyen ;D
Inaktiv bruker
LOFFA
Må si meg enig med sissimor. Hva er egentlig deres problem med andres tråder? For dere har tydelig stooore problemer. Har dere så lite å gjøre at dere må krittisere andres gleder? For trådene er en del av gleden min som akvarist. Flere har spurt om hva som EGENTLIG er problemet med trådene, men ingen kommer med fornuftige svar. Embla, du er inne på mange tråder som negative ting taes opp og er som regel enig, og sa for ikke lenge siden du skulle trekke deg som medlem! Nei det er vel bedre å bli her, slik at du kan krittisere andre som ikke har samme oppfatningen som deg selv. Skjønner egentlig ikke hvorfor du holder fisk i det hele tatt, da du egentlig er i mot dette. Om jeg ikke tar feil, har du i flere tilfeller skrevet i min tråd, iallefall i den første delen jeg hadde, og kan for min egen del spørre deg hva jeg skriver og legger ut bilder om, som er så egoistisk og negativt? Dette forumet er som en tv, en velger selv hvilken kanal en vil følge. Antar at deler av dette innlegget vil bli moderert, men måtte bare blåse ut min mening, for dette var virkelig en av de teiteste temaene jeg har lest i noen tråd, noen gang.


Det var da voldsomt til umoden oppførsel av deg her da Loffa? Greit nok at jeg skrev litt kritikk i denne tråden, men dette overgår virkelig alt jeg har skrevet og ikke rettet jeg kritikken direkte mot deg heller. Dette må jeg si skuffer meg dypt når du kan få deg til å skrive slik til et medmenneske som slett ikke har gjort deg noe som helst.. Veldig stygt skrevet var dette Loffa! Fyyy!
Ref til Embla

Ja jeg er kanskje umoden, men pleier som regel å svare på det jeg blir spurt om. Hadde jo vært fint om de få av dere som kommer med kritikk har noen eksempler på hva dere egentlig mener. Dere kommer jo bare med påstander som ikke henger på greip.

Sitat: Ja, selvskryt og et behov for å briljere.
Oppblåste egoer vil jeg kalle det.

Da er mitt sprm; Hvem skryter og på hvilken måte, og hva er det som gjør noen av oss med egne tråder til oppblåste egoer? På hvilken måte?

Og hva mener du med: sitat;
Men, det ligger nok i menneskets natur dette, og som erstatning for en mangel på selvverdi og selvinnsikt så bruker man alle slags merkelige metoder for å fremheve seg selv og for å søke anerkjennelse, godkjennelse og beundrere. . .

Skjønner ikke at du skal rakke ned på folk (for det gjør du i det innlegget jeg refererer til), selv om du ikke ønsker å gjøre det som mange (flertallet i denne tråden) av oss gjør, bl annet å ha en tråd å dele vår glede i.

Når mange hundre brukere har vært innom min 1. del av tråden jeg har laget en del 2 til, tror jeg ikke de er der for å lese mitt skryt om oppdrett, hvor mange kar jeg har etc etc etc. Tror heller de er der for å se om de kan høste noe av mine erfaringer, på både godt og vondt. Det er også greit for egen del å kunne gå tilbake for ting en kanskje har glemt.

Så Embla, jeg vet ikke hvem av oss som er mest umoden. Du MÅ jo ikke lese tråder..... kun for å ha noe å være negativ til. Jeg skriver det jeg ønsker i min tråd og leser de tråder jeg finner av intresse og legger gjerne igjen spor i tråden etter meg. Tråder som ikke intresserer meg, holder jeg meg unna, det burde du også.

Fint om du kunne svare mer konkret på hva du egentlig mente i nevnte innlegg. Jeg ser på alle som med mennesker og lar alle ha sine meninger, om de gjør det samme med meg.....




Må si at jeg velger de personlige trådene jeg er innom med omhu. Donald er nok spiss i sin formulering, men hvis man leser det han har skrevet(litt forumrustning skader ikke) så har han gode argumenter.

Ta for eksempel en personlig tråd der man skriver om sykdom og erfaringer rund dette. Er ikke dette noe de fleste ønsker å finne i forum for sykdom og ikke i en personlig tråd? Når man søker er man gjerne innstilt på å finne råd om sykdom under sykdomsforumet og så ligger det gode råd i de personlige trådene som man ser forbi i resultatet på søket.

Nei, jeg synes at man kan poste i korrekte forum slik at AF kan holdes ryddig og lett å finne frem i.

Jeg har ikke noe i mot de personlige trådene, men ønsker litt selektiv posting i disse.
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2012
Reklame for plussmedlemskap