Palettyngel

Jeg har vært så helgid å få et stort kull med palettyngel., Problemet er at jeg og har ansitrus yngel i samme karet på 240 liter.

Kan jeg slokke lyset om natta. PalettYnglene kom ut fra hulen sin i går.

Bør jeg flytte et av de over i et annet kar?
Har ikke hørt at ancistrus spiser palett yngel,men er du i tvil kan du la lyset stå på noen netter til de er litt større.
Men algeveksten kan øke om det er for mye lys for lenge.

Lykke til med masse yngler
nei, men er det fare for at ciklidene spiser sine egne yngler når det blir mørkt. Hørte at det skjedde i en dyrebutikk
Så lenge det ikke er førstegangs foreldre kan de være veldig flinke foreldre og passe på yngelen. Ingen fasit her for hvordan det tar ivei,så følg magefølelsen.
Om du flytter foreldrene for å være på den sikre siden,så er de snart igang igjen med egglegging i nytt karr
tenkte egentlig å flytte ynglene samtidig, men de er så små at de kommer til å smette gjennom håven
Larsdog
tenkte egentlig å flytte ynglene samtidig, men de er så små at de kommer til å smette gjennom håven


Sug de opp med slange, rett i en bøtte.

Er på det viset jeg klarte å fange 50 kuhlii'er i 540-literen
skader ikkje det fisken??
Mitt råd er IKKE bruk slange og sug opp yngel i. Selv rødmunntetrane mine tålte ikke den ferden og dem var ikke yngler.
bra med gode råd.

Jeg flyttet ancistrusen min med ynglene. Noen av ymnglene ble desverre igjen i karet. To ganger har jeg sett at palettene har spist ancistrusyngel, Det er luitt synd
Nei, det skader ikke små yngel å bli sugd opp i et 16/22-rør
Har selv gjort dette ved flere anledninger.

Du må jo ikke ha et stort fall ned i bøtten, men la vannet renne pent ut av slangen under vann i bøtta.

Har også sugd opp 45 voksne kuhliiåler på denne måte, og ingen døde
Tilfeldig bekjentskap
© Jeanette Pedersen
Reklame for plussmedlemskap