Oppdrett på sebrafisk

Skal nå kjøpe meg et 40L akvarium som eg skal bruke som lekskar til sebrafiskene mine og siden eg er nybegynner, så trenger eg noen tips.
Må eg ha varmekolbe? eller klarer de seg uten?. Eg fikk me en fluval 2plus pumpe, kommer den til å suge inn alle yngelen eller eggene? Og må eg ha en rist i bunnen?
Så lurte eg og på om hvordan man ser kjønnsforskjellen på sebrafisken.

Eg vet at dette ikkje er et så interessant innlegg å svare på. Men dette kan hjelpe meg og mange flere nybegynnere, så eg håper eg får svar
Du trenger klinkekuler i bunnen. Varmekolbe trengs ikkje hvis vannet holder stabile temperatur på 23-24 grader. Luftpumpe trenger du så bare ta ut fluvalen..

Etter at fiskene har sluppet eggene tar du ut foreldrene. Forer yngelen med microfor som liquifry eller infusorier, den første tiden. Etterpå blir det artemia.

Elise Nortveit
Så lurte eg og på om hvordan man ser kjønnsforskjellen på sebrafisken.


De jeg hadde var distinkt ulike i kroppsformen. Hunnene var feite og runde, mens hannene var mer strømlinjeformet og slanke.

Vet at jeg har lest en artikkel på nettakvariet om oppdrett av stimfisk, veldig god guide som de fleste har hatt suksess med, skal se om jeg finner den i løpet av kvelden. Hvis ikke kan det være en idé å spørre maretard her på forumet, hun har hatt oppdrett på sebrafisk vet jeg (siden jeg kjøpte mine av henne).
Du trenger ikke klinkekuler i bunnen. Vet at mange har mose dotter i bunnen og det er greit nok..
Men når de ikkje trenger å bli matet med infusorier lenger, når de er store nok. Må de bli matet med artemia, eller kan eg bare knuse vanlig flakfor?
Elise Nortveit
Men når de ikkje trenger å bli matet med infusorier lenger, når de er store nok. Må de bli matet med artemia, eller kan eg bare knuse vanlig flakfor?


Mater du dem med næringsrik mat vil de vokser fortere og bli større. Derfor er artemia anbefalt, men de overlever på flakfor også, mange som bruker det om de ikke har tid eller ork til å styre med artemia.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap