Nybegynner og guppy yngel..

Hei! Jeg er nybegynner på guppy og akvariefisk generelt. I går fikk den ene guppy-hunnen min 13 små. De er nå puttet i egen bolle med planter.

Men det jeg lurer på er om det går ann å selge yngelen til en dyrebutikk? og hvor mange kr for hver guppy-barn?

Jeg kan jo ikke oppevare alle 15 i samme kar som foreldrene, da blir det jo innavl.. :S
Det blir som du skriver innavl. Men om du leverer de i en butikk, kan jo alikevel hunnene bli befruktet med en fra samme kull, så jeg tror det egentlig ikke spiller noen rolle, men så klart, har man mange guppy og avler på de samme hele tiden, vil du nok se innavl skadene etterhvert. Da er det greit å luke ut de, og tilsette nytt "blod" i stammen.
Det ligger mye info her på af hvis du søker. Det kan ofte være lurt å søke først, evt pose innlegg i etterkant om man ikke finner ønsket svar på problemet.
Jeg søkte på "guppy innavl" og fikk 140 treff. Mulig du kan finne noen råd og tips!
ok takk, men vet du om dyrebutikken betaler for de eller er det gratis levering?
Tror ikke man får så veldig mye for guppyer. De koster nesten ingen ting inn i butikk fra leverandører, men det er jo lov å prøve!
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Konrad Wallin
Reklame for plussmedlemskap