Tegn på at platy er gravid

Er det noen klare tegn på at en Platy er gravid. Har to hunner som er ganske feite men vet ikke om de er gravide.
Hun blir diger, og mørk foran gattfinnen, avhengig av farge på Platyen din kan du nesten se ynglen. Like før fødsel blir buken "firkantet". I innlegg 242 her ser du et bilde, riktignok av en Xiphophorus milleri som er en mye mindre og mer opprinnelig form av Platy, men de vanlige ser omtrent sånn ut de også. De føder i ett sett, så mine får gå i karene uten å bli stresset av fødebokser og annet spetakkel, og så er det de flotteste, heldigste og sterkeste som overlever. Lykke til :o)
Okei. Tusen takk for svar
Det er 4 ukers intervaller mellom hver fødsel,og disse går jo gravide hele tiden såfremt det er en hann i samme akvarium.
Okei, Jeg har 1 hann og 2 hunner.
Har tenkt å kjøpe en hann og en hunn til.
Min erfaring er at en hann liker et harem av damer,men det er selvsagt ingen fasit.
Lykke til med fisker og kommende oppdrett
okei så kanskje jeg heller skal kjøpe en hann og 2 hunner til sånn jeg har 2 hanner og 4 hunner
Ville hatt et flertall med jenter ja
Enig med Frosken, herrene henger i halen på damene så de nesten ikke får sluppet yngel (har lest at de er så grusomt irriterende for å være først ved neste befruktning), så sats på flere damer pr herre, da er det håp om at madammene får litt ro :o)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap