Vanntester som viser forskjellige pher

var på dyrebutikken i går og tok ph test den var på 9 men kjøpte en ph test fra sera med meg hjem. teste hjemme viste 6,5 i ph i begge akvariene og i springvannet hva kan jeg stole på. har så lyst på killiene mine i lille karet så håper min test er riktig.
jeg skjønner ikke det her helt. hjelp?
gunisafisk
var på dyrebutikken i går og tok ph test den var på 9 men kjøpte en ph test fra sera med meg hjem. teste hjemme viste 6,5 i ph i begge akvariene og i springvannet hva kan jeg stole på. har så lyst på killiene mine i lille karet så håper min test er riktig. jeg skjønner ikke det her helt. hjelp?

Var begge testene utført med dråper? Eller var det strips inne i bildet?
begge tester var med dråper
Dyrebutikken kan ha gjort noe rart. Eller, mer sannsynlig, en av dråpetestene var gammel. Testene har holdbarhetsdato, og er ikke pålitelige etter dette (men en forskjell på 9 og 6,5 er ganske ekstremt).

Jeg ville stolt mest på den testen du har gjort selv, siden 9 er så ekstremt høyt at det er lite sannsynlig at det ville kommet slik ut av kranen. Så lenge du ikke har i mye pH pluss til vanlig da

Ta en ny test, både en rett fra kranen, og en fra akvariet. La dem stå en liten stund før du tester, slik at du får ut eventuell luft fra dem, vann fra kranen er ofte fult av gasser.
de vanntestene på butikken er jo kjempegamle så det er nok det da.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap