Jeg har 12 corydoras sterbai sammen med 11 kirsebærreker, og jeg har enda ikke funnet helt ut av dette med matmengde. Jeg har hovedsakelig gitt fiskene Tetra tabimin hittil, og noen ganger har jeg gitt frossenfor istedenfor. Jeg leste jeg inne at man beregnet ca 1/2 tabimin per fisk, så jeg prøvde å øke matingen opp mot 6 tabletter for dagen, jeg mater morgen og kveld. Da jeg var oppe i 5 stk for dagen var vannet begynt å få en del planarier, veldig små men likevel (jeg har et par som svømmer rund, men det ble flere). Så da trappet jeg ned på matingen igjen.
Igår var jeg i dyrebutikk og kjøpte flere typer mat, jeg kjøpte sera vipachips til å variere med til coryene og sera shrimps natural som jeg tenkte til rekene for hun i butikken mente de trengte noe eget. Hun i butikken sa også at fiskene skulle spise opp på 1 og et halvt minutt hvis ikke gav jeg for mye mat, men hun syntes 2-3 tabimin for dagen var veldig lite for 12 coryer. Om jeg gir 1 tabimin til coryene spiser hele gjengen for harde livet i en halvtime.
Da jeg puttet rekemat i karet samtidig som jeg mater coryene spiste coryene den også, rekene så jeg ikke snurten av, de holder for deg meste til i javamosen, så lenge de ikke sitter og spiser alger. Foringstid et det bare en reke som er interessert i av og til, og da sitter den på svampen til innsuget og spiser av det fra tabiminen som har havnet det. Mens disse kornene som ble liggene på bunnen gikk altså i coryene. Så nå er jeg kjempeforvirret. Hvor mye mat skal jeg gi, og hvor ofte? Bør jeg prøve å slippe rekematen ned javamosen, og hvor ofte skal rekene ha mat? De spiser jo også en del alger, og det håper jeg at de skal fortsette med. Det hadde vært veldig fint om noen med litt erfaring kunne fortelle meg hvor mye, hvor ofte og hvordan de mater corydoras og kirsebærreker, og ikke minst hvor lenge pleier deres corydoras å spise av gangen?