Syk ancistrus

Jeg har en ancistrus som jeg vil tro er syk. Igår var han litt hvit øverst på halen, som om den holdt på å "råtne" bort liksom. Idag når jeg våknet var hele halen liksom borte. Eneste fisk som går i karet er et ancistrus par og 4 metallpansermaller. Tror ikke dette kommer av at noen han spist på han heller? de har jo vært sammen ei stund og det har jo gått fint det. Regner med at dette er en syksom, men er det oe å gjøre noe med?
Vent å se..
Den har sikkert bare "foldet sammen" halen, dvs samlet finnestrålene slik at halen er minst mulig. Ikke uvanlig at Ancsitrus gjør dette. Lurte på slikt før jeg også. Aldri hørt om corydoras som finnespisere...
Skjønner hva du mener, men det er ikke det. Det startet igår, som jeg så hvertfall, med at den hadde et hvit lite område på halen. Idag var den jo helt ødelagt. har lest litt rundt og lurer på om det er en slags sopp eller noe lignende som plager den. Er det det så er den visst kommet så langt i prosessen at det ikke er håp for fisken lengre(
Hvis du går på sykdomsbasen, kan du se litt på "finneråte". Kan være det som plager den.
Link til sykdomsbasen: http://akvaforum.no/text.cfm?id=1710
Tilfeldig bekjentskap
© Ingrid Cathrine
Reklame for plussmedlemskap