Nybegynner spørsmål. (palettciklider osv. )

-vil palettciklider ha vatten som er roleg eller med strøm/straum i ? (pumpen)
-kan du ha palettciklider sammen med knurregurami ?
-kommer knurreguramien til å spise eggene til palettene da ?
-har bare bunnfisker , hvilke fisker han jeg ha som er mer i øvredel av akvariet ? øksefisk elns ? (helst ikke stim fisk !)
For det første,hvor stort karr er det snakk om her??
Vil vite hvor stort kar du har først ja. Hvis du har/skal ha palett-par, vil jeg fraråde deg å ha annen fisk i karet hvis det er mindre enn 100L. Stimfisk går greit, men det vil du ikke ha?..

Hvis du har plenty med gjemmesteder, planter o.l. Kan man ha algespiser som f.eks; ancistrus. Palettciklider er ganske hissige, ihvertfall ved yngelpass.

Hadde ett palett-par i min 130liter, de tok hele karet for seg selv.
er det det akvarie på 54l der du allerede har:

2 Dvergbotier
4-5 Ancictrus
3 Palett Ciklider

???
ja , jeg skal gi bort noen ancictruser til min venninne .
og jeg kommer bare til å ha dei fiskene jeg har nå .
når jeg har samlet inn nok penger kommer jeg til å kjøpe et større kar
takk for hjelpen anyway
paletter går egentlig ganske bra med andre fisker, t.o.m i et lite akvarie, har hatt 60l med 2par og 6corya+ 2 lekspar anistrus. ynglet hele gjengen, va ikke mer en noe smågnuffing blant ancistrusene. hadde masse steiner og røter så de "merket" territoriene sine med, godt beplantet og msse gjemmesteder.
Da var du heldig med dine, "c-j". Hadde mine (ett par) i en 130L i 5år. De var ikke glad i andre fisker, og de ynglet hele tiden..
ja, det er vell inviduelt for hver ciklide, noen går godt i lag andre ikke, s det er bare prøving som må gjøres, men de e aggresive og territorielle når de leker og yngler
Tilfeldig bekjentskap
© Karl Kristian
Reklame for plussmedlemskap