Datomerking på prazipro

Lurer på om prazipro medisinen min er gått ut av dato. Helt nederst står det 11100905 betyr det at det gikk ut på dato 05.09.10 ? Disse amerikanerne skal jo skrive datoen på sin egen måte...
Sannsynligvis serienr av noe slag. Amerikanerne skriver MM.DD.YYYY (12.07.2010).

whups, quotet meg selv når jeg skulle redigere innlegget.. irriterende at man har null kontroll her på akvaforum..
Står samme nr helt nederst på alle flaskene, kan det være serienr da? Tror det er snart ett år siden jeg bestilte de. Tenkte å selge en flaske eller to, men ikke om de har gått ut på dato...

Det er flott at det tas litt ansvar når det gjelder medisin. Spesielt har vi smertelig fått erfare hva det vil si å møte multiresistente gjellemark. Siden Prazipro er mot blandt annet gjellemark så er det viktig at praziquantelen er aktiv slik at den klarer å ta knekken på gjellemarken(det vi si hvis den ikke er resistent mot den).
Googlet og fant dette :

i am the NE rep for hikari, we distribute prazi pro, it does not expire for a VERY long time i.e. 5 - 10 years and even then its not "expired" its just not as strong as it was day 1. make sure to shake it very well as the praziquantel will settle. by shaking it well you can assure that the praziquantel will re-enter the oxibipropanol solution.

Dette er jo medisin, kan det ha tilnærmet ubegrenset holdbarhet?
Nå stiller jeg et spørsmål og svarer selv, men sikkert greit å notere her i tilfele andre lurer på det samme :o)

Fant dette her:

Quote:
Originally posted by Mentat
Believe Prazipro has a 5 year shelf life. Near bottle's bottom there should be an 8 digit number printed in small black letters. Think the last 4 digits refer to MO/YR; but recommend you contact Hikari (phone and email on bottle) and talk to tech to verify.

Just talked to tech at Hikary and the 8 digit number breaks out as follows: MO/DATE/YR (2 digit)/Lot No.

Så mine flasker er produsert 10 nov 2009. De har 5 års holdbarhet, dvs til nov 2014.

Skal skjekke litt til for sikkerhets skyld.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap