Grått vann

Inaktiv bruker
hei har 2 akvarier og vær gang jeg fyller nytt vann er det ok,men etter 3dager er det helt grått og blir ikke bedre.
Hva skal jeg gjøre???
Det går an å kjøpe sånt middel som gjør vannet klarere.
Det kan være du gir for mye for.
Har hørt at det finnes noen skjell som gjør vannet klarere, de finner du på akvarierker.no. Tror ikke disse skjellene er så vanlige i vanlige butikker.
Hvor stort er akvariet og hva slags filtrering har du? Kan være at du overforer eller har for dårlig filtrering og for mye fisk.
Inaktiv bruker
det en 120 liter og en 60 liter,men skulle kjøpt større hvis vannet noen gang blir bra.
folket i dyebutikken ser på filtrene akkuratt nå for leverte de dit for de renser ingen ting ihvertfall. får de tillbake strks. har ca 16 black molly,platy og guppi totalt i 60 litern men der eer det en pumpe som holder liv i dem så lenge. 120 litern er det en slørhale.
har brukt sån krystallklartvann middel men den funker ingenting ihverrfall.
forer ikke for mye for jeg forer bare 3 ganger i uken.
Antall innlegg
Dette spørsmålet har du stilt i en annen tråd også og fått mange svar. Les disse og søk på forumet før du oppretter nye tråd.

I dine forrige innlegg, har du fått svarene. Dersom du i tillegg søker på forum, så finner du mange tips
Det kan jo være du forer for sjeldent til at det blir etablert/opprettholdt en god bakteriekultur, hadde selv litt uklart vann i startfasen og brukte da halv dose med Tetra easy balance og det så ut til å hjelpe etter ca 1 dag i mitt tilfelle, ellers kan det jo være noe med foret eller råtnende planterester/ visne blad som forurenser, kan også være en kombinasjon av flere/andre forhold, med mer info rundt vannverdier, temp, filtertype, filtermateriale, lufting og evt annet utstyr og vanntilsetninger som er brukt er det trolig mer konkret hjelp å få her på forumet
Stenger denne tråden da trådstarter har en lignede tråd her.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap