Hva vil det koste å sette opp et 110-120 l akvarie?

Har lyst på nytt akvarium, lurer veldig på hva dette vil koste, da tenker jeg på akvariet, sand og pumpe. Har akvarier fra før så har PH tester og alt sånn
Takker for svar

mvh Emil
Plussmedlem
Har satt opp kar (større enn det) for 400.-

Mye brukte kar klare til å settes opp for rundt 5-600.- her og på Finn...
Billig!
Det er bare å få inn på finn.no så finner du masse billige kar. Ellers så blir det også solgt masse billig kar he rpå forumet. jeg kjøpte et akvarium på 130 liter her for 1-2 mnd. siden, og det ga jeg 1000,- for, det var med varmekolbe, lys og pumpe. sand kjøper du på biltema (viktig at du velger riktig type sand, det er en de har som kan brukes på akvarium, golfbuker mm.) Den er også veldig fin i fargen. Å kjøpe fisk varierer jo veldig etter hva du skal ha, men om du graver her inne på forumet finner du masse billig. Ellers så finnes det klubber osv. som holder auksjoner i ny og ne, der har jeg selv gjort et skikkelig knallkjøp lykke til.
Har bestemt meg for å kjøpe et 96L akvarium fra aquamanias.no, det er med pumpe og lys, koster 1300,-.
Hva koster biltema sand? Trenger vel 10 kilo til 96 L.
Den koster 64,90,- for en sekk på 16 kilo snakket med en kollega av meg som har sett på forskjellige typer sand i mikroskop, og det var den sanden med de fineste sandkornene. Veldig yppelig for all fisk, men spesielt bunnfisker. også den billigste man kan kjøpe
Oki
Skal kjøpe et 75 eller 96L etter jul med biltema sand
Vil bare skyte inn en liten anbefaling:
Kjøp så stort kar du har plass til!
Ikke gå for 75L istedenfor 96L med mindre du må.
Og har du plass til 110-128L slik du skisserte innledningsvis så gå for det.
Det er så mye enklere å få, og å opprettholde, stabile vannverdier og kvalitet i et større kar!
Okei, men er bare 13 år så har ikke rå til alt
Skal se
Nei, skjønner det!
Men du kan jo vurdere brukt, da.
Mye bedre økonomi det
Skal se på brukt! Har veldig lyst på et nytt akvarie Kan maks ha et som er 80 cm langt og 40 cm bredt.
Vet noen av dere om dette akvariesettet på 120L er med lys/belysning ?http://www.aquamanias.no/productdetails.php?product=3386
Inaktiv bruker
høyt til taket :P
Jeg har et kar på 158 liter det er 95x40x40. Det er et kar jeg er veldig fornøyd meg, og mye jobb er det absolutt ikke. Jeg bytter ca 20 liter vann i uka, slamsuger bunnen en gang hver andre uke kanskje ikke det heller og renser pumpa ca hver 2-3 mnd. også har jeg et kar som er på 120 liter det er 80x40x40, det er heller ikke noe stor jobb i det hele tatt. Jeg har Eheim 2213 utvendig pumpe en til hvert kar, den pumper 440 liter i timen. i det største har jeg også en fluval innvendig pumpe bare for å få litt ekstra strøm i vannet.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap