Scalarer og tetra

Jeg har hatt mine 2 scalarer i 5år nå,men jeg er fortsatt ganske 'ukjent' og uvitende. Jeg fikk beskjed i dyrebutikken at scalarer og tetra kan gå greit sammen,det kunne oppstå at tetraene ble spist,men at det bare var å prøve. Det mangler nå allerede 3 tetraer. Så min store frykt er; kan scalarene faktisk spise seg ihjel? Jeg er veldig glad i mine scalarer,og det er spesielt den ene som er mest aktiv i jaktingen. Syns også veldig synd på tetraene.

-L
Har ikke hatt det problemet hos faren min. Hos faren min har hann et stort akvarium, der har vi dvergscalare og Sort neontetra. Har aldri hvert noe problem.
Hjemme hos moren min har jeg 1 dvergscalare sammen med neontetra her har det heller ikke hvert no problem. Sats heller på dvergscalare eller noen større tetra som rødmunnstetra eller hvis du har stort nok kar congotetra
leonore
Jeg har hatt mine 2 scalarer i 5år nå,men jeg er fortsatt ganske 'ukjent' og uvitende. Jeg fikk beskjed i dyrebutikken at scalarer og tetra kan gå greit sammen,det kunne oppstå at tetraene ble spist,men at det bare var å prøve. Det mangler nå allerede 3 tetraer. Så min store frykt er; [B]kan scalarene faktisk spise seg ihjel på tetra?[/B] Jeg er veldig glad i mine scalarer,og det er spesielt den ene som er mest aktiv i jaktingen. Syns også veldig synd på tetraene. -L
Plussmedlem
Hva slags tetra er det snakk om?
Det finnes mange forskjellige.

Scalarer kan være matvrak, men de spiser seg nok ikke ihjel på tetra.
har du scalarer la med småe tetrafisker så vill de en eller en annen gang bli spist. scalarene eter det meste de kommer over av fisk og andre ting.

så at scalarene dine eter tetrane er faktisk helt normalt, de jakter aktivt etter småfisk ol.
Fullvoksne neontetra er noe av det største skalarene eter. Det sies at det går bra å ha voksne kardinaltetra sammen med skalarer, siden disse blir litt større enn neontetra.
Kampfisk
Fullvoksne neontetra er noe av det største skalarene eter. Det sies at det går bra å ha voksne kardinaltetra sammen med skalarer, siden disse blir litt større enn neontetra.


ja, vosken fisk kan du ha med scalarer, så lenge de er større en munnen til fisken.
NYkjøpte tetra er ofte smånår de blir kjøpt, da går de ikke med større fisk som f.eks scalare.
det er kardinaltetra,så de er jo litt større enn neon. og det går faktisk bedre i dag, alle 5 var i god behold og blitt husvarme,de bare gjemte seg godt scalarene lar de svømme i fred nå og alle ser ut som å trives sammen. mine phantom tetra var også litt skeptiske til sine nye kardinalvenner,men de har nærmest blitt som en stim??! men tiden vil vise,scalarer er jo veldig glupske. takk for svar alle sammen*
Inaktiv bruker
Interessant spørsmål
Ja, hvilke tetra kan gå sammen med scalare. Som beskrevet er neontetra i fare for å bli spist. Voksne kardinaler klarer seg. Men har noen erfaringer med andre små tetra som smykketetra?
Hei
All fisk kan spise seg i hjel ink. scalarer. hvis du har scalarer sammen med mange tetraer er det fare for at tetraene napper finner av scalarene
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap