Kampfisk med annen fisk ???

Inaktiv bruker
hei.
jeg lurer på om kampfisk kan gå med scalare, botia,platy,sverdrager,guppy og black molly?
Syntes kampfiskene er veldig fine så jeg vill veldig gjerne ha en. på dyrebutikken så går noen kampfisker sammen med andre fisker og det går helt greit, for jeg syntes ikke noe om bollene eller de små greiene de står i for de kan jo ikke snu seg, omtrent å de rører heller aldri på seg sikkert for at de har for dårlig plass til ¨å trives så jeg må isåfall ha den i en 120 liter eller 60 liter sammen med annen fisk.
Jeg har en kampfiskhann og 2 hunner i mitt selskapskar på 375 liter, sammen med endel andre fisk.

Min kampfisk er en fredelig kar, mens andre kampfisker kan finne på å angripe alle andre fisker. Dette kommer ann på personligheten til fisken. Kampfisken bør ikke ha for mye strøm i karet, og bør ikke gå sammen med fisk med store finner, som f. eks guppy. De kan se på guppy som konkurrenter og angripe de.

Du bør ha mulighet til å sette kampfisken i et eget kar om du vurderer å anskaffe kampfisk.
Regner med at det er Hann kampfisk det er snakk om her.

Min hanne (Primo Victoria) går pr i dag i en 240 liters juwel sammen med, platy, corydoras sterbai, l-015, reker, sae og intil i går botia histrionica. Dette har gått helt fint for min del, dog dvergbotia som jeg hadde først gikk så som så siden de var svært glade i å nappe finner og generelt rampe med bettaen.

I det andre karet mitt har jeg 6 Betta s jenter, sammen med corydoras sterbai, falsk neon tetra, og en del otocinclus arnoldi, hisonotus sp. platy, l-066 og amano reker dette og går meget fredelig for seg...

Nå vet jeg ikke mye om de andre artene du lurte på, men det regner jeg med du får svar fra andre på

Håper dette er til litt hjelp i det minste

Endre
I mitt 120 liter kar går min kampfisk med 2 diamant-scalarer, 5 red cheek yngel, kardinaltetra, sterbai, l-144, sae. Ingen problemer
Min kampfisk går greit med de fleste typer av mindre stim-fisk (tettra, Sherrybarbe, Poecilia wingei (guppy med lite slør) og alt av bunn-fisk).

Det eneste som jeg hadde problemer med er praktbotia. Leste litt om denne kombinasjonen i ettertid, og fant ut at praktbotian kan gå løs på kampfisken.
I mitt tilfellet var det stikk motsatt. Måtte flytte ut praktbotiane pga dette. De var ikke store heller.

Men som over er kampfiskene veldig forskjellige.
Tilfeldig bekjentskap
© Frank Angell
Reklame for plussmedlemskap