Noen som vet hvilken type ciklide dette er??

Kjøpte denne Cikliden her for et par uker siden og må si jeg sliter litt med og finne ut å type Ciklide det er, dyrebutikken viste det heller ikke.

Så håper det er noen der som vet hvilken type der er samt om det gutt eller jente slik at jeg kan gi den, den beste tilværelsen.
Den ville ikke komme helt ut når jeg skulle ta bilde så fikk ikke med hele fisken men kan tenke meg at den er rundt 15cm+- lang.

Peder
Tror det ville vært lettere med noen bedre bilder. Prøv å ta et som viser hele fisken.
Utrolig vanskelig å få til noen bilder av hele Cikliden, den ville bare holde seg i hula si men håper disse er litt bedre en de forrige.

Peder
Det er i hvert fall en acara av noe slag. Minner litt om en Laetacara, men jeg er slett ikke sikker på hva slags art det er, eller om den i det hele tatt tilhører Laetacara-slekten.

Håper dette kan gi deg en ledetråd i jakten videre.
Ja ligner på en Kurvciklide.
Kampfisk
Det er i hvert fall en [URLBLOCK1] av noe slag. Minner litt om en [i][URLBLOCK2][/i], men jeg er slett ikke sikker på hva slags art det er, eller om den i det hele tatt tilhører [i]Laetacara[/i]-slekten. Håper dette kan gi deg en ledetråd i jakten videre.

Det kan se ut som denne ja, eneste jeg reagerte på at det står at den blir maks 8cm og mener min fisk er større en så, men dette var til god hjelp takk skal du ha
Men ifølge disse bildene jeg fant om den inne her så kan det se ut som jeg har en hann. Er dere enig det eller?

Peder
For meg er det ikke lett og se på bildene.
Men tenkte bare og spørre deg om hvordan du øye målte fisken din. med eller uten halen?
Denne?
Laetacara Thayeri.

Vet ikke om bildene i fiskebasen her stemmer. Har desverre sett feil bilder på flere fiskeprofiler her. Synes ikke de i profilen her ser ut som L.Thayeri.

B. Andresen
For meg er det ikke lett og se på bildene. Men tenkte bare og spørre deg om hvordan du øye målte fisken din. med eller uten halen?

Tok og målte fra munn til halespiss.
katie_Discus&L200
ngne denne [URLBLOCK1]

Vil nå si at min fisk er ganske så lik denne:
http://akvaforum.no/images/fish/laetacara_curviceps_01.jpg
Ok.

De målene som fiskebasen bruker er ikke med halen men fren til haleroten.
Så om du har målt hele fisken din til 10,5 så regner jeg med at den er sånn ca 8cm i kroppen.

Jeg lærte dette selv etter en stund.
Hvis den er 15 cm så er det hvertfall ingen L.curviceps. Da er det i såfall en sensasjon....
Da må du måle på nytt.

Men er ganske sikker på at det ikke er L.curviceps, men en nær slektning.
synes den er litt mørk ti å være vanlig kurvciklide, det kan jo være rød kurvciklide. L,dorsigera.
Hvis han har målt den til 15 cm, så er det ingen av disse små.
noe kurveciklide tror jeg heller ikke det er.
det ser ikke akuratt ut som om den trivs og er i full fargeblomst.
kansje det bare er en ungfisk som ikke har farget ut eller kanskje den normalt er helt blå.

vent heller å se, for den godt med frystfor og prøv å ta et bilde av den når den er ute og svømmer med finnene ute, så vil det nok bli lettere å se hva det er =)
du kan også se på adferdens dens, er det en fighter eller backer den ut.

spennende julegåte å se om vi finner ut hva det er
men jeg syns det ser ut som en ciklide fra Laetacara familien når jeg googler det familie navnet.
hadde nøkkelhullciklider før og de kunne farge opp og ned alt etter behov. De ble mørkere om de ikke trivdes, var sultne, bøllete, det meste. De var veldig like denne fisken bare at de hadde en mørk flekk lenger bar. Ellers er kroppsfasongen helt lik, ser det ut som for meg hvertfall.
Dette er garantert ikke en nøkkelhull heller.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap