Trenger hjelp med 2 syke fisk! de vil ikke bli bedre

Har 2 guppyer som er ca 5 uker sia de ble født.
på bakerste del av kroppen og ut på finnene er det noen bitte små hvite prikker, er så vidt man kan se dem. Er ikke sikker på om det er hvitprikk for har hatt det før på fisker og da så det annerledes ut syns jeg.
Har en voksen hann guppy også i samme akvarie men han er helt frisk å fin.

Har prøvd alt mulig tror jeg, men blir ikke kvitt det
Hvorfor forsvinner det ikke?
Har prøvd salt kur, har prøvd esah exit og esah 200,har også prøvd å kombinere dem, har prøvd noe som heter aqua medik biological solution, men det vil ikke forsvinne.
Fiskene har vært sånn i ca 3/4 uker nå.
40% vannbytte hver andre dag er god medisin mot det meste. Hvis du alt har prøvd å kurere og prikkene ikke har forsvunnet kan det være andre sykdommer en det du har behandlet for som er årsaken.
Bilder av fiskene hjelper nesten alltid Dette høres ut som ungfisk, så vil råde deg ti å slutte å behandle med medisiner inntil du vet hva som feiler de.
Guppy kan fort få missdannelser og andre feil da innavl er et faktum, så er ikke sikkert de kan reddes med det første eller siste. Men som sagt, legg ut bilder
Hva med varmekur?Skru opp til 28-29 grader. Gradvis over tid, ikke rett opp da får fiskene sjokk.
Robert
Hva med varmekur?Skru opp til 28-29 grader. Gradvis over tid, ikke rett opp da får fiskene sjokk.

varmekuren fungere ikke på 28-29 grader.
Da blir bare utbruddet verre.

Du må opp på 33grader. å da må du passe på at fiskene tåler det.
Er det varmekur du sikter til, Robert? Hvis hun har hvitprikk, eller andre parasittsykdommer, vil 28-29 grader gjøre sykdommen mye verre.
En varmebehandling vil si å sette opp temperaturen til nøyaktig 32 grader C.Over 32 vil fisken slite med å overleve, og under 32 vil sykdommen blomstre.
De fleste termometer går heller ikke til over 32 grader, dette er for en årsak...

Ikke alle fisker tåler varmebehandling, og som sagt, Guppy er i de fleste tilfeller svake, innavlede individer som du nesten må regne med stort svinn av. Med mindre du har vært riktig heldig med dine individer...
Takk for svar

Har prøvd og ta bilde av de, men man se så vidt at det er en fisk på bilde for dem er så små ennå og svømmer over hele i akvarie.

Har stoppa medisinering igår og prøver bytte vann å sette opp temperaturen.
Har 27.5 grader der nå. Åssen bør jeg gå fram når jeg skal øke temperaturen?
De se ikke innavla ut ennå men vet jo ikke åssen dem blir etterhvert som dem vokser.
Dem ser helt fine ut i farge å form og i oppførslen bare at dem små prikkene er der da :/

Det er bare på 30 liter akvarie og lyse er litt svakt. kan det ha noe og si også?
Bruker akvarie bare til yngel til de blir store nok til å komme tilbake til det andre jeg har egentli.
Yngel stiller større krav til vannverdier en voksne fisk, så i et så lite kar vil vannbytter daglig være å anbefale
Jeg vil heller råde deg til å kutte ut varmebehandlingen. Dette er yngel, som sannsynligvis ikke vil overleve så høye grader. Du får heller vente noen uker og se det an.

Om Guppy er skadet av innavl eller ikke kan i de fleste tilfeller være synlig. Ryggen kan ha en "knekk", utvekster eller andre synlige skader på fisken, oppblåst mage som resulterer i tidlig død, de fleste virkelig skadede individene dør raskt etter fødsel.
Ok men da lar jeg være med varmebehandling
Skal bytte vann idag vertfall.
De har ikke noe knekk på ryggen eller noe sånt ennå vertfall
Men kansje litt tilig å se?
Har 5 sverddrager yngel oppi der også som kom på fredag men de ser helt friske ut ennå vertfall

Er ganske nybegynner innenfor fisker å akvarie. Har hatt akvarie å fisker sia mai bare Så tar imot alt av råd
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap