Råd rundt filter/pumpe til juwel rio 300l malawi-kar

Hei sveis

Skal sette opp et Rio 300 liter Malawi-kar på nyåret. Har tenkt å beholde det innvendige filteret, men vil supplere med et utvendig (Eheim, Fluval, Tetratec) + evt. en pumpe. Viktig at det er så stille som mulig da det skal stå midt i stua.

Noen som har gode råd på hvilket utvendig filter?

Må jeg ha en sirk. pump i tillegg til et innvendig og utvendig filter?

Vil et innvendig filter og sirk. pumpe være nok?

Hiv og hoi
Fisk fra Malawisjøen liker sterkt strøm og oxigen rikt vann. Et innvendig filter og en sirkulasjonspumpe er neppe nok til å rense et kar på 300 liter. Utvendig filter er sterkt ønsket her. Hvis du kjøper Eheim 2260 som har en sterkt utblåsing da har du ikke behov for sirkulasjonspumpe. Men med Fx5 så trenger du sirkulasjonspumpe for å ha sterkt bevegelse på overflate. Begge filtrene har stor nok filterkapasitet.
Hva med en TetraTec EX 1200 med f.eks. en sirkulasjonspumpe. Er ikke dette nok sammen med det innvendige filteret?

Nå kjenner ikke jeg Eheim så godt. 2260 finner jeg ikke til salgs. Hva er dagens Eheim modell som har erstattet den? Eheim 2224 og PRO 3 2071 er vel i prisklassen jeg tenker på.


En sirkulasjonspumpe koster jo ikke mer enn 100 spenn, eks. SUNSUN JVP102B

Den Glade Amatør
Hva med en TetraTec EX 1200 med f.eks. en sirkulasjonspumpe. Er ikke dette nok sammen med det innvendige filteret?....


Jo, det holder med en Tetra Tec 1200 med sirkulasjonspumpe og innvendig filter.
Tilfeldig bekjentskap
© erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap