Øreål, sopp eller Forstoppelse?

Hei jeg har hatt to nydelige voksne Øreåler i 2-3 Månender, de har trives godt og overlevd hvitprikk sykdom, med tanke på at de er noen sjenerte skapninger er de veldig selskapsvennlige...til for 2dager siden, Jeg skulle mate de med Røde mygglarver og tror jeg helte opp i litt for mye, nå igår merka jeg at de så veldig tjukke ut. og tenkte jeg måtte la være og mate dem. og idag morges merker jeg at de ser heilt livløse ut, jeg prikka han ene på huet for og se noe reaksjon og han reagerte så vidt, jeg holdt dermed litt øye på begge to og finner disse symptomene

-Hvite ringer rundt øynene akkurat som et ekstra lag, ser ut som døde øyne
-VELDIG feite
- Greier ikke og svømme til overflaten, det ser nesten ut som de ikke klarer og svømme med kroppen
-Puster Tungt
-Slappe
- Prøvde og mate de bitte litt, men så mer ut som de ikke ville ha noe

Jeg så meg dermed litt rundt og tenkte kansje dette er sopp, så jeg har bytta ut halve vannet, pluss jeg putta i bitte bitte litt salt oppi. og vaska filteret. og etter jeg gjorde det kom det frem fra hjemmestedet til og bare ligge der. jeg har prøvd og tatt noen bilder men har for dårlig kamera desvere.har funnet et bilde på forumet her der jeg kan sammenligne blikket i øynene. kunne trengt litt hjelp med eventuele tips. takker for alle svar
Tilfeldig bekjentskap
© Susanne Lillejord
Reklame for plussmedlemskap