Tror dere juletreet vil like akvarievann?

Siden jeg har hørt at planter har godt av det gamle vannet fra vannbyttet som du uansett skal spyle ned i vasken, har kanskje grantreet jeg nettopp kjøpte godt av dette også?
På en annen side, folk sier dem putter sitronbrus i treskålen fordi vannet burde ha lav ph.... akvariet mitt har en ph på rundt 7. Det er kanskje dumt?

Noen formeninger?
Jeg tror ikke det er så nøye hva slags vann treet får, bare det får noe.
Mange juletre-føtter (hehe: Heter det det i flertall?) har for liten vannbeholder. I hvertfall hos oss så tørker treet ut stadig vekk. Det hadde sikkert blitt glad for akvarievann
Brus puttes i lunkent vann fordi treet trekker til seg sukker og andre næringsstoffer.
Lunkent akvarievann kunne kanskje være en ide,porene i treet trekker lettere til seg vann så lenge vannet ikke er iskaldt.
Akkurat som når du får roser i hus,de tilsettes næring og varmt vann.
I prinsippet er et juletre en eneste stor snittblomst. Når du kjøper en rose får du med en pose med et pulver i. Det består av syreregulerende middel pluss sukker. Det er med disse plantene akkurat som med barn. Aktivitetsnivået stiger når de får sukker.....
Hmm, interessant. Synd jeg allerede har kastet vannet fra forrige vannbytte, men skader jo ikke å bare 'stjele' en liter fra akvariet og erstatte det med nytt rent vann, tror ikke fiskene missliker det akkurat Dette må prøves! Merker hvordan treet sluker til seg vann! er ca 1/2 liter oppi skåla på treet, og må fylle på nytt hver dag.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap