Kuhlii og kurvciklide?

Jeg har et 180 literskar med 10 fantomtetraer (lurer på å få ca 5 til av disse), 3 dvergguramier og 12 kuhlii-ål. Og to sebrasnegler da. Jeg har skikkelig lyst på kurvciklider, men lurer litt på hvordan disse vil trives sammen med kuhliiene? Eller kanskje mer hvordan kuhliiene mine vil trives om ciklidene bestemmer seg for å legge egg. Da blir de jo litt territorielle, selv om det er forholdsvis fredlige ciklider. Kuhliiene er mye fremme og ganske aktive og litt eh dumme (men utrolig kule!). Og 12 kuhliier er jo egentlig en del fisk på bunnen.

Er det noen forskjell på kurvciklide og rød kurvciklide? Bortsett fra utseende selvfølgelig. Tenker på gemytt og krav til vannverdier.
Jeg tviler på at det blir noe problem.
Jeg har aldri hatt kurvciklide selv, så jeg vet ikke så mye om den, og hva forskjellen er fra den "røde" og den "vanlige" typen... Men slik jeg har forstått det er begge typene en meget rolig og lite aggressiv fisk. Unntatt når de leker, vel å merke.

Som du uten tvil har lagt merke til kan kuhlii svømme ekstremt rask og den klarer å komme seg unna hvis det skulle oppstå "krangler".
12 kuhliiåler på bunnen er ikke mye i det hele tatt, etter min mening. Hadde det vært mitt akvarium hadde jeg nok skaffet noen flere.

Nei, jeg tror kurvciklide og kuhlii ikke er noe problem i en 180 liter. :-p
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap