Ang gjellemark

kjøpte meg 3 nye discus på fredag. Så nå at ene discusen kun puster med ene gjellen. Å har lest meg frem til at det kan være tegn på gjellemark. Den har ingen andre av symtomene. Men kan det alikevel være gjellemark? Å hvor raskt smitter det? Tenker på di andre discusene. Er di allerede smittet? Ligger smitten i nå i karret? Hvordan kurere gjellemark om det er det den har?
Smittsomt og dødlig.
Kjøp deg et godt preparat så fort som mulig.
De finnes forskjellige medisiner, forhør deg med zooèn
...et godt preparat for parasitter/gjellemark. (+luftpumpe om du ikke har de oppi)
smitter det til L maller også??? Har luftpompe. Ja får prøve å finne ut navn på medisin for dette svineriet. Sjipt å kjøpe fisk med sykdom da
Tror nok at det er noe tidlig å si at fisken har gjellemark etter en uke i karet ditt. At den ene puster med en gjelle fra tid til annen er ikke unormalt etter en flytting.
Du sier heller ikke noe om hvor store de er. Jeg sier ikke at de ikke har gjellemark, men syntes at du bør ha litt mer å gå på før du begynner å kjøre en kur.
Eneste som fungerer mot dette er Kaliumpregamanat og det finnes tråd om dette både her og på NA.

Ilder-lady,
Du sier at det finnes mange preparater som fungerer mot dette!!!
Da begynner jeg å lure på om jeg har gått glipp av noe ???
Luftepumpe mot gjellemark !!, akk, hadde det vært så enkelt
di 3 er vel ca 14 cm vil jeg tro.sånn på øyemål. Håper jo selvsagt ikke det er gjellemark. Skal se ann noen dager. Men bestiller medisin uansett. Greit å ha liggende. Men nå har jeg lest alt jeg finner på af ang det. Men iallverden hvem medisin funker? Står så mye rart. Og at endel medisin ikke funker lenger.
Så nå.
at du skrev noe om kalsiumpreparat? Hvor finner jeg det?
Kaliumpermanganat - KMnO4 ikke kalsium

god info her om kaliumpermanganat kur

apotek har hvertfall kaliumpermanganat, så du får sjekke der
nå har min gammle konge begynt å riste på hode og klemme ene finnen inntil seg kan det virkelig smitte så fort?? Er nok garantert gjellemark. Sukk. Aldri hatt det tidligere. Blir vel medisinering på nyåret nå da. Må jeg kaste plantene i karret?? Tenkte på smitten.... Fin julepresang detta
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap