- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Guppy endeles
Guppy endeles
Jeg har lese at guppy endeles går sammen med malawi ciklider, er det noen som har erfaring fra dette. malawi ciklidene jeg har er
Melanochromis auratus
Cyrtocara moorii
Labidochromis caeruleus
Amatitlania nigrofasciata
Pseudotropheus estherae
Labidochromis caeruleus
Til slutt vil jeg si at de ørnene som sitter å bare venter på at noen skal gjøre feil, dra inn føle horna og jekk dere ned mange hakk. Har snakket med forumets ledelse etter den siste hendelsen der jeg ville trekke meg ut. De mente jeg skulle være stålt som turde å skrive i et fora med skrive å lese vansker. De sa også at de hadde en del personer som snart hadde nåd grensen for støtende innlegg.
mvh jojj
Melanochromis auratus
Cyrtocara moorii
Labidochromis caeruleus
Amatitlania nigrofasciata
Pseudotropheus estherae
Labidochromis caeruleus
Til slutt vil jeg si at de ørnene som sitter å bare venter på at noen skal gjøre feil, dra inn føle horna og jekk dere ned mange hakk. Har snakket med forumets ledelse etter den siste hendelsen der jeg ville trekke meg ut. De mente jeg skulle være stålt som turde å skrive i et fora med skrive å lese vansker. De sa også at de hadde en del personer som snart hadde nåd grensen for støtende innlegg.
mvh jojj
Postet 25.12.10 kl 21:44
Har dessverre ikke erfaring med dette men ser iht vannverdier at det bør vel gå. Spørsmålet blir om man ønsker å blande disse sortene? Med tanke på art og lokasjon tenker jeg. Malawi bør ha sand og stein, Guppy bør ha planter og gjemme seg i. Guppy er levendefødere som yngler jevnt og trutt vil nok det meste gå som mat. Malawi blir jo en del større enn Guppy og alt som går i munnen blir spist. Selv har jeg Malawi men har også noen Ancistruser, to L-maller og SAE i samme karet. De har levd sammen i flere år nå og lider ingen nød. Om ingen har erfaring med Malawi og Guppy sammen kan du jo prøve. Gi oss i såfall er lyd om hvordan det går.
Ser forresten at du har Amatitlania nigrofasciata og Rød Zebra sammen. Hvordan går det? Har erfaring med Rød Zebra og vet den er hissig men har hørt at førstnevnte Zebracikliden (som forresten ikke er Malawi) er enda hissigere:
Ser forresten at du har Amatitlania nigrofasciata og Rød Zebra sammen. Hvordan går det? Har erfaring med Rød Zebra og vet den er hissig men har hørt at førstnevnte Zebracikliden (som forresten ikke er Malawi) er enda hissigere:
Postet 25.12.10 kl 22:01
Endret: 25.12.10 kl 22:06
Maiawi
hei
Takk for svaret. Mitt malwi kar er også bygget opp for malawi. Jeg har noen få planter men mange gjemmesteder. Har laget en egen stein mur helt opp til overflaten på en lido 120. Da har jeg vårt heldig det har ikke vært noe slagsmål. Du nevnte en som ikke var malawi, Hva er det da, jeg ganske fersk når det gjelder ciklider. Tar i mot all hjelp jeg kan få. Jeg har også en stim på 5 av flekkete pånsere maller å 3 stor suge maler (har ikke funnet ut hvem erter det er. Det går også 2 Otto der å 4 store eplesnegler. skal prøve å flytte over noen guppyr i morgen. Så skal du få en tilbakemelding. Har du peiling på om det finnes noen reker som gå sammen med malawin.
mvh
joj
Takk for svaret. Mitt malwi kar er også bygget opp for malawi. Jeg har noen få planter men mange gjemmesteder. Har laget en egen stein mur helt opp til overflaten på en lido 120. Da har jeg vårt heldig det har ikke vært noe slagsmål. Du nevnte en som ikke var malawi, Hva er det da, jeg ganske fersk når det gjelder ciklider. Tar i mot all hjelp jeg kan få. Jeg har også en stim på 5 av flekkete pånsere maller å 3 stor suge maler (har ikke funnet ut hvem erter det er. Det går også 2 Otto der å 4 store eplesnegler. skal prøve å flytte over noen guppyr i morgen. Så skal du få en tilbakemelding. Har du peiling på om det finnes noen reker som gå sammen med malawin.
mvh
joj
Postet 25.12.10 kl 22:36
Postet 25.12.10 kl 22:51
Endles
hei
jeg har godt med flyte planter. Flytter over i morgen. Sender ut en melding i morgen kvelde om hvordan det går:::: Jeg er også litt spent på ph, de er vandt til ca 7,5 nå kommer de til 8-8,5
mvh jojj
jeg har godt med flyte planter. Flytter over i morgen. Sender ut en melding i morgen kvelde om hvordan det går:::: Jeg er også litt spent på ph, de er vandt til ca 7,5 nå kommer de til 8-8,5
mvh jojj
Postet 25.12.10 kl 23:01
Postet 26.12.10 kl 00:57
Endret: 26.12.10 kl 01:00
Malawi
Hei igjen
Gjør det noe om den går sammen med malawin så sant det ikke blir noe bråk?
mvh
jojj
Gjør det noe om den går sammen med malawin så sant det ikke blir noe bråk?
mvh
jojj
Postet 26.12.10 kl 09:12
Ser ikke ut som om der er noe å innvende på å ha Amatitlania nigrofasciata
sammen med Malawi med tanke på vannverdier iallfall.
Men de er svært hissige av seg!
Pass på at steinene står helt fast, og at der er masse gjemmesteder,
så kan dette gå bra.
Er mer skepisk til Guppy/Endlers!
De er jo så små, og passer vel perfekt som snacks for disse chiklidene!?
Du får holde oss oppdatert om hvordan det går,
så lærer vi kanskje noe nytt her, alle sammen
Ellers er jeg mer bekymret for såpass mange kraftige ciklider i et så lite akvarie!
Ikke en av disse passer, iflg. fiskebasen, i et 120L kar.
Og de fleste av dem er av den kranglete sorten.
Pass veldig godt på så det ikke blir død og fordervelse her!
sammen med Malawi med tanke på vannverdier iallfall.
Men de er svært hissige av seg!
Pass på at steinene står helt fast, og at der er masse gjemmesteder,
så kan dette gå bra.
Er mer skepisk til Guppy/Endlers!
De er jo så små, og passer vel perfekt som snacks for disse chiklidene!?
Du får holde oss oppdatert om hvordan det går,
så lærer vi kanskje noe nytt her, alle sammen
Ellers er jeg mer bekymret for såpass mange kraftige ciklider i et så lite akvarie!
Ikke en av disse passer, iflg. fiskebasen, i et 120L kar.
Og de fleste av dem er av den kranglete sorten.
Pass veldig godt på så det ikke blir død og fordervelse her!
Postet 26.12.10 kl 10:47
Endret: 26.12.10 kl 10:57
Guppy endeles
Hei.
Ja jeg lever farlig når det gjelder størrelsen på karet. Men jeg går å venter på en 700L, den kommer i månedskift januar, februar. Skal følge opp å fortelle hvordan det går.
jojj
Ja jeg lever farlig når det gjelder størrelsen på karet. Men jeg går å venter på en 700L, den kommer i månedskift januar, februar. Skal følge opp å fortelle hvordan det går.
jojj
Postet 27.12.10 kl 20:25
Postet 27.12.10 kl 21:11
Guppi og malawi sammen?
Hei JOJJ.
Først: Bra du ikke gir deg med skrivinga. Jeg sliter med det samme sjøl.
Bruker gjerne Word med rette programm på pc`n for å få vekk de fleste skrivefeilene...
Utover det ser jeg at det er mange på forumet og andre steder på nettet som har en del skrivefeil...
Så lurer jeg på hvilke erfaringer du har med Guppi og Malawi sammen.
Jeg har en utstøtt eldre malawi hann som jeg skal gi bort.
Det ringte en gutt til meg i går som gjerne vil hente hanen i dag. Han har Guppi fra før.
Jeg sa ja, da han har et ekstra kar om det ikke går. Men jeg er skeptisk.
Redd malawien som er en ”hongi” vil prøve å spise Guppiene om de ikke er raske nok...
Håper på raskt svar.
Mvh. Hege.
Først: Bra du ikke gir deg med skrivinga. Jeg sliter med det samme sjøl.
Bruker gjerne Word med rette programm på pc`n for å få vekk de fleste skrivefeilene...
Utover det ser jeg at det er mange på forumet og andre steder på nettet som har en del skrivefeil...
Så lurer jeg på hvilke erfaringer du har med Guppi og Malawi sammen.
Jeg har en utstøtt eldre malawi hann som jeg skal gi bort.
Det ringte en gutt til meg i går som gjerne vil hente hanen i dag. Han har Guppi fra før.
Jeg sa ja, da han har et ekstra kar om det ikke går. Men jeg er skeptisk.
Redd malawien som er en ”hongi” vil prøve å spise Guppiene om de ikke er raske nok...
Håper på raskt svar.
Mvh. Hege.
Postet 22.07.11 kl 15:42