Ormelignende/hvitmakklignende ormer, sykdom??

Kryr av disse i karret, er en 60L med to juvel ciklider!
er på overalt, disse kan sees bl.a på pumpe og alle vegger.. ser ikke noe på fiskene..
de er noen mm lange og svært tynne, så dem nesten ikke.. men de flytter seg og beveger seg såpass fort at du ser det når du ser på dem!!
noen som vet hva dette er??
Søk på planarier, da finner du masse info om disse krypene.
Det er harmløse vesener, og de dukker på mystisk vis opp i alle akvarier. De blir normalt færre når det er fisk i karet, for mange fisk spiser dem opp. Men du har kanskje ikke hatt fisk i karet så lenge? Etterhvert bruker de "markene" iallefall å bli merkbart mindre synlige, og dukker som oftest bare opp hvis man roter veldig i bunnlaget eller noe.

Det er ikke noe farlig, og de regnes vel nærmest som en del av det "biologiske mangfoldet i en akvariebiotop" Har sånne i noen av mine kar også, men ikke mange. Jeg har nemlig Corydoras (pansermaller) i alle mine kar, og siden de "markene" liker å bore seg ned i sanden for å gjemme seg, blir de kjapt tatt og spist opp av Corydorasene som roter i sanda hele tiden.
..
tusen takk for svar
hva kan jeg gjøre for og kvitte/redusere karret med dette?
er grovt bunnsubstrat i dette karret så har ikke lyst til og ha pansermaller her synes dem skal ha fin sand og rote i..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap