Mye vann på liten plass :o) (side 2)

Fikk noen nye flotte snegler i går. De så litt sløve ut med en gang , men i dag spaserer de rundt i snegle karet.
Så også at det har kommet flere snegle babyer. Vet ikke helt hvordan de har kommet dit da det kun er 14 dager siden jeg hadde sneglene i akvariet og har ikke sett noen egg av eplesnegler.
Men har 3 sebrasnegler (ikke eple-) og lurer på om de legger egg på en annen måte??
Ser noen små hvite prikker ved inntaket til filtertet , et par cm under vann overflaten.
Blide 1 : hvite prikker , egg ??

Bilde 2 : en stor og en bitteliten snegle.
Snegle babyene viste seg å være vanlig damsnegle(pestsnegle) snakk om nedtur... hehehe..

Men nå har sebra eplesneglene lagt egg så for jeg håpe på at det kommer småsnegler om 14 dager :o))
Øreål!!
Etter tre uker med lesing og leting etter øreål er de endilig i hus.
Har oppdaget en enorm prisforskjell på disse: Billigst på TAM til 149,- kr pr stk... (nå fikk jeg 5 for 639,- ).. opp til 400,- kr pr stk.
[External Image]
[External Image]
Etter auksjonen i Drammen i helgen ble det litt utbyttinger.
Solgte mine 9 glassmaller og mine tre prakt bunntittere.

Fikk kjøpt 12 cory Albino til 200literen min og noen små scalarer til de jeg allerede har.
Fikk også med meg en flott stor (18 cm) Sjokaladeciklide. Hadde lest litt om den før men hadde det vel ikke i tankene at jeg skulle få en der.. og til den lattelige prisen av 30 kr!!
Det blir nok ei hun til han etterhvert...i 540 liter

[External Image]
[External Image]
[External Image]
Ja fikk med meg den sjokoladecicliden til 30 kr.. Dagens kjøp det der ja... Siklet SÅÅÅ på de indiske glassmallene dine. Men har bare 112 l, så jeg får nok pent vente til jeg får meg større akvarie en dag....
Ønsker meg 2000liter
Er på utkikk etter et hus om dagen. Vekk fra denne lille leiligheten.
Da er drømmen et alvariet på ca. 2000 Liter.
Der skal Sjokoladecikliden , BG,de 5 øreålene ,5(store) dennisonsbarbene og gibbicepsen bo.

Så er tanken å utvide barbegjengen med kanskje 10 til siden det blir uaktuelt med små stim-fisk. Så må jeg ha en dame til sjokoladecikliden(kanskje håpe de blir fler). Har lyst på en rokke, men vet ikke helt om de kan være sammen med de andre. Kan jeg ha en BG til eller vil disse forstyrre hverandre?

Kan det være noen andre rolige kjemper som kan bo der ?
Byttet sand
Har byttet ut biltema sanden med svart liten grus i 200 literen.
Det var et styr å få byttet sand uten å fjerne fisken, men er fornøyd med resultatet.

[External Image]
Etergilde !
Fikk kjøpt noen malletabletter av en her inne på Akvaforum.
Disse har blitt veldig godt mottatt av fiskene mine... Alle elsker disse tablettene.

[External Image][External Image][External Image]
Inaktiv bruker

liker tråden din så er du flink å hive inn masse bilder skal følge med denne
Takk for det :o) Det er viktig å visualisere ..
De Flate sneglene:[External Image][External Image][External Image]
Baby -boom !
Mange gravide fisker for tiden. Har nå 10 yngel (hvite og gule) av Molly i et yngle kar ... Men Platyene vil nok også snart føde:o)
Det er der alle sneglene mine bor også , og sebra eplesneglene legger egg i et sett, så har fått mange små stripete snegler i akvariet.

Gravide fisker:[External Image][External Image]


Yngel(ca 0,5cm):
[External Image]
Hvis du vil ha noen "Rolige kjemper", så synes jeg at Kyssegurami er veldig fine. De er jo ikke så store, men veldig morsomme når de kysser hverandre på munnen. Jeg har to stykker selv som er drøyt 15 cm, fine algespiser også. Den lyse fargen lyser veldig opp i akvariet, anbefaler deg å få deg et par.

Likte corydasene dine, spesielt albino Aenusene.

Legger ved noen bilder av mine corydas og Kysseguramiene.

Fortsett med den fine tråden, mvh Carl
Ja, syns Kyssegurami er kjempe flotte. Det blir kanskje et par i 540 literen etterhvert :o)
ja, de blir jo store etterhvert. Mine er jo ikke så tore nå, men når de blir større må jeg nok desverre selge dem
I mangel av en annemone i saltvannakvariet driver klovneparret og gnir seg i børstemakene. Dette ser ut som noe bøstemarken og klovnene har blitt enige om. Børstemarken er rask til å trekke seg inn om noen annen fisk kommer i nærheten. :o)

Bilde 1 og 2: klovnefisken i full action.
Bilde 3 : En børstemark er bygd opp med et hode som ser ut som fjær. Resten av kroppen ligger i et slags rør som den bygger opp og fester til sten eller begraver i sanden.

[External Image]
[External Image]
[External Image]
Dessverre noen fisk som har blitt borte under og etter flytting. Den store sjokoladecikliden, 4 stk L144 , to stk L129 og en molly og to Palettciklide yngel + en voksen hann og en hunn. Det er ikke noe gøy å fiske ut døde eller syke fisk. Men ting ser ut til å stabilisere seg nå.

Drømmen om et akvariet på ca 2000 liter ser ut til å må vente litt. Må bygge et sted å ha det først.... kanskje til neste sommer. Må da finne noen som kan komme hjem til meg å bygge det opp. Vil ha noe som er langt .. trenger verken være veldig høyt eller dypt. ca 300 cm x 80cm x 80cm...
Flott tråd og noen flotte bilder,får følge med videre her.Kunne ikke annet enn og le da jeg så bildene av fiskene dine da de hadde fått malletabeletter av deg,der var det kamp om maten ja!
Heidi Jensen
De Flate sneglene:[IMG]http://akvaforum.no/images/forum/27127_110304213525_1.jpg[/IMG][IMG]http://akvaforum.no/images/forum/27127_110304213526_2.jpg[/IMG][IMG]http://akvaforum.no/images/forum/27127_110304213528_3.jpg[/IMG]



Kule snegler! Er det en form for pestsnegler, eller er det noe du har kjøpt? Ikke sett slike før!
MVH Pål
Disse er kjøpe-snegler.. dyre var de også , fordi de er skjeldene i handelen.
De døde ganske fort hjemme hos meg, de spiser kun alger og jeg hadde ikke nok av det til at de kunne leve av det. Desverre.
Tilfeldig bekjentskap
© RunarH
Reklame for plussmedlemskap