Mange fisker dør, hjelp!

hei...rett på sak i det siste har MANGE fisk død, PH-en er helt fin. noen som tror di veit?
Blir jo virkelig et skudd i blinde...
Men hva med nitrit?
Du bør, snarest, sjekke alle vannverdier for å finne ut hva som eg galt!

Litt mer info som:
Hvilke fisk, akvariestørrelse, temperatur, planter, bunnsubstrat,
hvor lenge har karet vært igang, var det riktig innkjørt før fiskene flyttet inn?
Listen på ting man må vite for å kunne gi et bra svar er lang.
Ellers blir det bare SWAG...
(scientiftic wild-ass guess)
Tunderbrd
Ellers blir det bare SWAG... (scientiftic wild-ass guess)


LOL !!

Men tilbake til krisen din... Nitrit-forgiftning er det første man tenker på uten noe ytterligere informasjon.
akvariet er 1 år ammalt og vi har nokså masse planter tempratur er 26 og vi hadde tatt sånn pille oppi ( sånn bakterie kvalitet vet du )

alt ser ut til og vere OK, bare at fiskene dør :O
ALT ser ut til og vere ok...
hvor mange fisker har du i akvariet? og hvilke fisker har du?
hvor stort er akvariet? hvor ofte bytter du vann? og hvor mye vann bytter du om gangen?
kanskje en form for sykdom? ingen symptomer?
Du skriver at alt er ok, vil det si at både pH, NO2/NO3
og hardheten på vannet er innenfor det som fiskene krever?
Isåfall må du begynne å se etter sykdomssymptomer!
Les gjennom en del artikler om sykdom i artikkelsamlingen her på forumet,
og se om der er noe du kan finne igjen på dine fisker.
Det kan være oppførsel, utseende og slike ting
som kan være vanskelig å legge merke til med første øyekast.
Lykke til! Det er en fortvilet situasjon det her
jeg tenker også nitritt forgiftning...går fiskene i overflaten??
hva ligger ph på?og gh?
du sier alt er bra,men vi må nesten vite hva som er testet og hvordan testene ser ut for å kunne hjelpe riktig
og det er viktig å vite hvilke type fisker du har

Plussmedlem
Du MÅ komme med mer info om ting før noen i det hele tatt kan prøve å svare på dette.

- Hvor stort er akvariet?
- Vannverdier? Nitritt, Gh, amoniakk..
- Hva slags fisk har du?
- Har du mye fisk?

Man kan ikke skrive "alt er OK bare at masse fisk dør". Da er ikke alt OK, skjønner du.
Jeg vedder på at dette er Nitritt-forgiftning, typisk nybegynner-problem. En slik "tablett" hjelper ikke mye, dessverre..
Uæhhhh
akvarie-nerder! ok ok ta det rolig i svingene th ah uh WHAT??
Kan jeg få spørre hvor gammel du er, Martin?
Hei..

Eg syns dette er veldig dårlig måte å gå fram på. Her sitter det faktisk er personer som bruker sin tid på å hjelp oss som blir lurt trill rundt i butikker. Og faktisk har innsett att dette er et ressurs forum på alle måterfor alle som driver med akvarie.

Om du helt seriøst har problem med att fisker dør så syns eg du skal komme med opplysninger som kan være til hjelp. Om ikkje så syns eg dette er tull..
Plussmedlem
Martin; hvorfor spør du egentlig om dette? Det virker egentlig som om du er totalt uinteressert i å få svar på spørsmålet ditt. Hvis du skal holde på å bare tulle, kan du egentlig la være å stille spørsmål. Da må du finne det ut selv!

Hvis folk skal gidde å hjelpe deg her nå, må du skjerpe deg.
Forklar mer om problemet, så kanskje vi kan prøve å finne ut av noe. Men hvis du bare skal tulle og ikke er interessert å høre på hva de litt mer erfarne mener her, får du rett og slett bare klare det SELV. Akvarie-nerder? Har du annet mer fornuftig å si når folk vil hjelpe deg, kanskje?
mona o
Kan jeg få spørre hvor gammel du er, Martin?
ja du kan spøre ( men ikkje forvent svar )
vis dere er så uintresert..... hvorfor besøker dere tråden da...
i got ya
Det var vel heller stor interesse for å hjelpe deg for å finne ut hva som skjer med fiskene dine som har gjort at folk har besøkt tråden!!!!

Dette virker for meg veldig useriøst av deg Martin...
Ber trådstarer om å gi noe mere info slik at det er mulig å gi konkrete svar.
Jeg vil følge denne tråden og stenge den hvis den blir mer off topic.
Plussmedlem
Martin Nilsen
vis dere er så uintresert..... hvorfor besøker dere tråden da... i got ya


Dette var et forferdelig dumt svar. Det er vel du som er uintressert her. Vi prøver å hjelpe deg, men du bare svarer tull. Det er dårlig gjort.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap