Gravid black molly???

Inaktiv bruker
Hei.
I min 60 liter oppdaget jeg i dag at 1 av de 3 black molly hoene mine, sansynlighvis er gravid fordi den er dobbelt så stor som de andre 2 og er nesten like stor som hannen, det ser ut som om den har 100 unger inni der for det ser ut som den skal sprekke når som helst, meen kan det være annet en unger å hva skal jeg gjøre? hvor lenge er det til ungene eventuelt kommer ut...? hvor mange er det? jeg har fødeboks skal jeg sette den oppi der eller kan det være en stund til ungene kommer...?
Det er 5 mikkemus platy og 3 guppi oppi der også.
Trenger hjelp fort!!!
Det kan være hun er gravid eller bare har spist mye.
Er hun gravid ser de ganske sprekkferdig ut ganske lenge. De går gravid i ca en mnd. Hvis hun skal føde roer hun seg ned, ligger mye nær bunnen eller gjemmer seg bort. Hun kan få alt fra 2- 50 unger. Men hvis ikke yngelen har noen sted å gjømme seg vil de fort bli mat til den andre fisken. Det hjelper med tette planter, huler og flyteplanter.
På noen gravide mollyer kan man også se en sort flekk på bakre halvdel av fisken, omtrent der hvor avføringa kommer ut. Det er ikke alle som har denne sorte flekken der, men om den har det så er den uten tvil gravid.
Inaktiv bruker
hun ligger mye nede på bunnen og er ganske mye i ro.
ser også den ene platy hua ligger nede i hjørnet,men er ikke sikert at det er noen i den mikkemusen. kan jeg putte molly hua i føde boksen en stund eller vill hun dø?? er bare et midlertidig karr så det står kun en plante der. men hva skal jeg gjøre, hun ser jo sprekkfull ut og svart flekk er umulig å si for hele hun er jo helt svart.
Tilfeldig bekjentskap
© Akvafil
Reklame for plussmedlemskap