De glade amatører i en ny verden under vann (side 5)

Var vist godt med litt grøntfor
Lilla eplesnegle egg og diverse yngel. Samt ein stykk gravid Molly
Så litt sprekkeferdig ut den Mollyen ja
Ja ho gjorde det.
Verdiene i dei to kara er så like så vi tok ho over no før ho blir slank att Lettere flytte ho enn å fiske opp dei som overlever etterpå
Skal på sikt prøve gjere det fint dette karet også.
Sikkert ikke dumt det,blir vel flere som overlever på den måten.
Ja det kan godt være. Får håpe vi finner heima til dei når den tid kjem.
Hadde slik kasse til dei i det andre, men syns det var så "bale". Vi får nok ta ansvar for att vi har for mange som får unger, og med denne måten her så slipper vi i alle fall att det blir kaos med innavl.

Veit du kor store dei må være før vi kan gi dei vekk.
Ja det kan jo bli et problem å bli "kvitt" de og hvis det blir for mange.
Kan jo være dyrebutikken tar de inn i bytte og kanskje. Ang. størrelsen så bør de vel være ca 2-3 cm og oppover vil jeg tro, men der har jeg ikke noe særlig peilig.
Ei stund att til dei når den størrelsen der.

Veit du om vann plantene på Ikea er trygge og kjøpe. Kostet vist bare 25 kroner kom eg over i ein annen tråd her.

(Maser fælt på deg no)
De har jeg ingen erfaring med ,men leser jo at folk bruker de. Men hvorfor ikke kjøpe privat ,mange annonserpå forumet billig er det også
Jau eg trur vi går for det..

Kunne tenke oss neon lave framme i det "teite" karet vårt som faktisk vart mye bedre når vi fekk røska ut den innvendige pumpa.
No er det neste prosjektet å få det pluss yngel akvariet fint
Innsett att vi ikkje kan ta vare på all yngel som kjem å må gi vekk litt fisk her. Alt for mange Platy og Molly som får unger.
Mari tar oppgaven med å sjå etter små babyer alvorlig

I morgen reiser eg, Tone på rehabilitering i 3 uker.. No er det opp til dei 2 andre å passe på fiskane våres. Kjem nok til å gå heilt fint det også.
Inaktiv bruker
det kommer nok til å gå helt fint ja lykka te på rehab
Ja da var det lenge siden vi har lagt att noen ord her, men alt går altså fint med våre akvarier..

I 40 literen går det nok masse yngel av Molly og Platy som vi snart kan finne nye heima til pluss masse masse lille små eplesnegler. Ligger stadig nye klaser med egg som vi no er begynt plukke vekk så vi ikkje får for mange av dei.

I roteavdeligen for levendefødere er det også full fart. Dette akvariet må vi gjere no med så vi får det fint.

I Asiakaret vårt er det harmoni om dagen. Alle fiskene trives og eg syns det er fasinerende å sitte å sjå på dette karet. Ålane er skikkelig tøffe og det samme er Båndguramiane våre. Sebrafiskene er mer fart i men ser ut som denne kombinasjonen går fint.

Ellers vil vi gi vekk det ene Mollyparet vårt så om noen vil ha dei så ta kontakt)
Da var det lenge siden men det går fint med alle våre fisker..

Levert inn noen Lilla eplesnegler til ein dyrebutikk i dag. Vi kan ikkje ha alle her heime og anonnsen her inne gav ikkje respons i første omgang heller.

Men om noen leser her å vil ha yngel av platy og molly så gi ein lyd.. Vi har også masse snegler att

Drømmen er et hjørnkar så eg håper noen skal selge billig når skattepengene kommer)
Da ser det ut som vi har klart å få Bartebust sine egg til å klekke enda han spente dei ut av hola si) Spennende dette her..

Kjøpt oss nytt brukt kar av Sølvi her inne også. 54 L. Lyst på snegler og noe anna spennende oppi der..
Bartebust sine egg er no blitt yngel.. Ikkje så reint få av dei heller kan det sjå ut som..
Ivar og Tone
Bartebust sine egg er no blitt yngel.. Ikkje så reint få av dei heller kan det sjå ut som..



Kjenner til det... De får veldig mange barn av gangen og når de først har begynt å legge egg så gir de seg ikke heller med det første.
Men koselig er det da, og mini-ancistruser er utrolig søte
Gratulerer med småttiser!
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap