Ny akvarist som har fått en haug med planter han ikke anner hva er for noe!

Hei, Lurte på om noen kunne identifisere disse plantene for meg? Ikke veldig bra bilder ser jeg nå men men! Håper på svar!
Dobbelt poster for og få med siste bildet :P

Fant denne lilel krabaten i posen plantene kom i... tror jeg har funnet ut at det er en Pistia stratiotes ? Stemmer det? Kan den selvom den er så ynkelig liten bli noe ut av ? ^^ den ligger forresten oppå en plante så den ikek skulle drive av sted da jeg tokk bildet ^^
Det siste bildet er i alle fall grei skuring, du har helt rett, en pistia. Og har du en, kommer fler. Kjempeplante å ha under oppstart!

Tredje bilde i første innlegg er en Cryptocoryne, mest sansynlig en wendtii, men hvilken er ikke godt å si før den har visnet bort kjøpebladene og fått undervannsbladene sine. Plantene vi kjøper i butikk har som oftest vokst med "hodet over vannet", derfor vil mange blader visne. De nye kommer så lenge røttene er fine, og det er så spennende å se hva som dukker opp i akkurat ditt akvarium!

Planten foran til høyre på det første bildet er en Echinodorus, og det er mange som ser akkurat slik ut når de er små. Men ut fra sammensetningen forøvrig vil jeg nesten tro det er en bleheri...

Den buskete planten helt til venstre ser ut som hornblad, en annen fulltreffer under oppstart, akkurat den trives best i fritt svev, så la den flyte fritt. Da blir det litt liv mens du venter på at akvariet blir klart for fisk.

Planten men mange små blader i midten kan være en Hygrophila polysperma, for eksempel.

Den lille gresstusten ser da ut til å snike ut en liten avlegger, sånn mot venstre? I så fall tror jeg på Echinodorus tenellus, den forplanter seg sånn, og kan bli en vakker plen.

Uansett hva de heter ser det ut til at du har fått en ypperlig nybegynnerpakke! Noen rotmonstre som spiser i grusen, og noen hurtigvoksere som har hovedopptak fra vannet. Bedre blir det ikke, lykke til!
Tusen takk for svar Nå ble jeg litt klokere
Tilfeldig bekjentskap
© Høyer'n
Reklame for plussmedlemskap