Nød! ellers dør endlers guppy:(

den svømmer med munnen opp for å få luft!? og ser ut til å være svak..den er desperat etterå få luft!
Nå har du bare idag startet tre eller fire tråder med dette temaet. Du fikk noen svar i den første tråden. Jeg tror det vil være bedre om du ga noen informasjoner i i den første tråden din slik at de som har ønsket å hjelpe deg får mer kunnskap om hva som kan være galt. Slik du nå holder på, er det ikke mulig for noen å være til nytte.

Fisk skal "puste" med gjellene under vann, så når de snapper etter luft, er det definitivt noe galt. Det tyder på nitrittforgiftning, men som sagt, du har ikke kommet med noe informasjon om vannverdier med hensyn til ammoniakk, nitritt og så videre.
[er ny her..klarete ikke å svare der lenge ogJA jeg er desperat til å få fisken minn frisk! jeg er villig tl å lage10 innlegg bare fisken min blir frisk! jeg har ikke tester og hvordan fikser jeg det nitrin prob
Om det skulle være nitritt, må du bytte vann hver dag til du ser det bedrer seg.... Er ikke sikker på hvor mye vann derimot, tørr ikke å svare på det
Sikkert noen som har mer peiling enn meg.
Du kan jo sjekke de andre trådene du har laget, da hadde du sett at jeg rådet deg til å bytte vann, iallefall halvparten nå og litt hver dag framover. Bytt vann istedet for å sitte her og lage 245 tråder.

Har man mistanke om nitrittforgiftning så bytter man 50% vann med en gang. Sørg for at vannet som fulles på har samme temperatur som det som tas ut. Hvis ingen bedring neste morgen så byter man 50 % til. Deretter skifter man 30 % hver dag til tinene har roet seg. Dette er bare symptombeandling man må finne it hvorfor dette skjer. Det vil si at man må gå gjennom det tekniske og sørge for at dette holder mål opp mot karrstørrelse og belastning.
Sjekk også om at pumpa går som den skal og ikke er blitt tett.

Også ville jeg ha kjøpt inn dråpetester i morra den dag.

Det viktigste da er disse:

NO2
NO3
Amoniakk test
PH
Tilfeldig bekjentskap
© Aqva Terra Eco Tours, Felipe Cantera
Reklame for plussmedlemskap