Hattemannens akvarier (side 11)

Den hannens sjarm og farger vil nok senke frøkna til slutt Trulsemann. Har litt lyst på et nytt panduropar igjen...... Et par kar som må ordnes først.

Skal se dette går seg til i løpet av noen dager
Takk!
Skjønt jeg ser at akkurat som jeg hadde innlegg nummer 2000 hos deg har du nummer 200 hos meg.

Det har vært stor forbedring i dag. De ligner vesentlig mer på et parr i oppførselen selv om rollene virker litt motsatt av forrige gang det var parring. Det er kun hannen som byr seg frem og Callahan vurderer derefter om hun skal snu ryggen til eller kose litt.

Nesten rart å tenke på at hun var såpass basisk i fargen i butikken at jeg var usikker på om det var en pige. Hos meg har hun vært knall gul siden hun kom i hus og drar på med en flott rød kant på gatt-, hale, og ryggfinne når hun er i form. Synd butikken ikke kunne bidra med lokasjon, alt de visste var at det var vf.
Nei jaggu tok du innlegg 200 sjæl!!! Skal ha alt eller ingenting du antar jeg, hehe.

Desverre er det ofte slik du bekrefter at dutikker tar inn VF fisk men sjeldent vet noe om lokasjon. Noen butikker er flinke, men det er få unntak. Enkelte apistoer er jo kun å finne en plass og en lokasjon, mens andre f.ek bitaeniata som det finnes 10-15 av er det nok værre.

Proffer som TomC kan nok plukke mange på farger hva angår lokasjoner, om det finnes flere. Og om en fanger fiskene selv som han... er det ingen problem. Ja om en ikke er som meg på julebord da. Tenke seg julebord i Amasonas med fiskefangst.....
Så sant, så sant.
Nuvel. Statistisk sett det mest sannsynlige.

Hmmmm. Fiskefangst i Amazonas ja. Himmel og helvete. Å fange fisk på dagtid er selvsagt himmel, men for meg som komfortperson er det å ikke kunne spise en bedre middag og sove på et ventilert hotellrom hver aften et mareritt.

Ser at bryggeriet ditt brygger dagens variasjon. Lundetangen... aldri hørt om det en gang før jeg så det på ROMA når jeg skulle kjøpe bryllupspils.
Ser mer og mer på meg selv som en komfort person selv. Ting tar lengre tid jo eldre en blir. Få år tilbake ga jeg meg ikke med ting før jeg var ferdig. Pr nå tar ting lengre tid, og til tider irriterer det selv meg selv.

222L, merkelappene som skal på karene og bakgrunnspapp til den nye reol delen for å nevne noe er noe som skulle vært ferdig for lengst.

I morgen skal et nytt kar i hus. Et som skal gies bort og som jeg skal hente etter jobb i morgen. litt usikker på str, men så på bildet at det var støttestag på det i toppen. Derfor antar jeg at det er iallefall over 100L. ikke ofte en ser stag på mindre kar.

han var usikker på om det var tett, men har silikon liggende her så det går evnt bra. karet var uten utstyr
Gratis er gratis. :)
Er samme typen selv i forhold til at jeg HATER å ha ting halvferdig. Litt slitsom egenskap all den tid jeg er mer teoretisk enn praktisk anlagt og derfor trenger en god del tid på prosjektene.
Truls O. Bjørhei
... Hmmmm. Fiskefangst i Amazonas ja. Himmel og helvete. Å fange fisk på dagtid er selvsagt himmel, men for meg som komfortperson er det å ikke kunne spise en bedre middag og sove på et ventilert hotellrom hver aften et mareritt. ;) ...


En ting er sovekomfort og tilgang til mat... jeg sier bare slanger, edderkopper, parasitter, maur, kaimaner, skorpioner, fluer, mygg, veps/bier... og sikkert en million dødlige/smertefulle/kløende/verkende ting jeg ikke vet om enda. De har sikkert nøkken der også he he he. Er virkelig super-imponert over de som tar den turen der. For et eventyr...

Ellers legger jeg meg bak deg og Leif... Greit å få ting unna og ferdig! Har lagd litt mer jobb for meg i kjellern, og fått litt ekstra å gjøre også. Så da er det greit med motivasjon eller flere Apistoer som jeg kaller det he he he.
Fravær av irritasjon
er som oftest min motivasjon. Blir grinete av å ha ting jeg vet må gjøres så da går det ofte døgnet rundt til jeg er ferdig. Ikke en egenskap jeg er stolt av, men man kan ikke være like fornøyd med alle sider av seg selv.

Mange gode contraargumenter der ja ... Har en del i klubben som var i Amazonas nu i sommer og flere av dem snakker om å dra tilbake til sør-amerika enten i form av Peru eller Uruguay... Som deg tror jeg at jeg nøyer meg med å ta av meg hatten for dem.
Jeg nøyer meg med å se på bildene, høre historiene og klappe fiskene de tar med hjem. LOAK-folket prøvde å overtale meg til å bli med til Brasil, men det gikk ikke, gitt.
Hmmmm
Hvilke forhold er det som er utslagsgivende for deg da? 3 døgn på fly, insekter, dyr som kan spise deg eller rett og slett at du er så vant til norske somre med 15 grader at tanken på å gå i bikini i solen et par uker blir i overkant uvant?
En god kombinasjon av alle Jeg har jo ikke lyst til å dra til Thailand fordi flyturen er såpass lang og landet er annerledes og ukjent, selv om jeg har blitt tilbudt reise. Det samme gjelder for Sør-Amerika. Trives best i engelsktalende land i to timers avstand fra Norge, med andre ord Storbritannia. Spania og Hellas går også greit, men der går vel egentlig grensa mi. Ekstremt pyse når det kommer til å reise og drar helst til skikkelig typiske chartersteder.

Blir også svært gretten av varme, har blitt noe bedre med årene, men grensa mellom behagelig varme og alt for varmt er hårfin for meg. Og en gretten, varm Stine er ikke spesielt hyggelig. Forrige gang jeg var på Kreta var det en hetebølge som dro med seg masse sand, og da ble jeg rett og slett syk. Kvalm, uggen i kroppen og vondt i hodet. Men prøver meg på Kreta igjen i høstferien, så får vi se hvordan det går. Men Brasil kan jeg nok se langt etter...
Kjenner meg igjen
i mye der ja. Lange flyreiser til steder hvor ingen skjønner engelsk er triste ting.

Varm og gretten Stine fikses dog med hageslange! Eller fører det bare til våt og gretten Stine?

Har aldri vært på Kreta heller... Men skal til Coventry i høst. Mucho, mucho glede seg. Skjønt britene nøyer seg jo med å frityrsteke fisk og ha den i avispapir... uvane.
Normalisering
Apistoene virker nu mer som "vanlige" fisker. De er lite i hulen og svømmer heller rundt i ytre halvdel av karret. Det eneste som er bevart er en voldsom irritasjon over amanoene når disse nærmer seg hulen. Har kjørt på med litt vannbytte i dag og går over til levendefor for å se om de røde mygglarvene kan sette litt fart i dem. Faktisk mest hannen som er styrer rundt hulen for tiden.

Ellers har jeg bestilt meg en del mose med flate stener til for å forsøke skape litt annerledes kar. Det blir Krigsveteranen og hans kone som får leve med disse eksperimentene. Har ingen bunnfisker i 54-literen som liker sand så da kan jeg dekke mesteparten av sanden der. Amanoene i det karret vil nok synes mosebelagt sten er en vesentlig forbedring.
Mistenker mangel på vannslange og kaldt vann i en jolle som plasker rundt i sidelever i Amazonas i 40C og uten kommunikasjonsmidler, men tanken er god.
Godt
Da skal jeg huske på at det er en fin måte å muntre opp Stiner på om jeg er et sted med tilgjengelig vannslange.
Nja, kan være risikabelt også. Du får se om du tør å ta sjansen.
Litt dårlig samvittighet når jeg fant igjen arket med adressen din Trulsemann. Skal få nøttehulene avgårde før helgens slutt. Beklager forglemmelsen
Niks problem
Ikke tenk på det. Livet er en travel affære så fort gjort å glemme noe.
På seg selv kjenner man andre?
Jeg har en arbeidsplass med ca 75% kvinner og det får nu min guppy-dame i jobbkarret føle på kroppen. Hun er høygravid og har en meget slitsom hanne der som henger efter henne. Damene på jobben har fått med seg dette og er daglig innom mitt kontor for å inspisere og forhøre seg om ikke det er noe jeg må gjøre for at hunnen skal få det bedre. Så da har jeg forklart at fødekasser heller gjør ting verre enn bedre og at det er masse gjemmesteder der om hun virkelig har behov for hvile.
Moro med aktivitet på jobb. Mye mer liv rundt et akvarie enn en blomsterkvast.
Sten!
I dag kom det sten i posten fra The Green Machine. De bruker en dyr leverandør av sine varer (som klarer å definere Akershus som "Remote" og derfor må ha ekstra penger for å levere der) men det er jo en viss service i å bli oppringt på morgenen og få spørsmål om du vil ha levert hjemme eller på jobb. Eftersom man er på jobb blir det stenleveranse der.
Da blir det nok et (fåfengt?) forsøk på aquascaping i 150-literen i dag. Stenene er for store til 63-literen og 54 literen har stor rot festet i bunnen av karret så det er uaktuelt. 270-literen har per nu ikke en pumpe som helt klarer å gjøre karret pent så da er det lite poeng i å investere i dyre moser i hopetall som i beste fall vil se brunaktige ut. Ergo 150-literen. Jeg tror ikke metae-gjengen vil like redigering her eftersom de per nu har totale gjemmemuligheter og kun kommer frem ved mygglarvetid om jeg sitter veldig rolig og ser på dem, men de har bare godt av å få litt mindre geniale hjemmesteder.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap