Hattemannens akvarier (side 8)

Burde ikke du styre rundt med bryllupsforberedelser i stedet for å sitte her og drømme om Apistogramma?

Må forøvrig nevne at Nannostomus er den perfekte partneren til Apistogramma, så når reolen min er oppe og går, og planene mine om oppdrett går i boks, så er du en selvskreven kunde.
Good stuff!
Som Leif og Simen har vært inne på er nok 70-litere litt snaut til noe annet enn apistoer, men i f.eks en 180-liter er det gulle godt med apistoer og minumunner.
Når er reolen oppe?

Joda. Her planlegges både bryllup og begravelse så kan være artig å se om det blir noe Truls igjen på onsdag. Og i dag har jeg gjort meg fortjent til litt apisto-talk. Har tilbragt 2 timer av dagen med 2 sentimentale damer som lette efter location til bildene på dagen...
Da er det fortjent, ja. Reolen er nå i alle fall flyttet, og fem av åtte akvarier ble flyttet med den. Mangler "bare" resten nå. Er et skap som må rives før den settes opp, regner med at det blir gjort i løpet av neste uke. Men hele juli og begynnelsen av august går bort i ferietur til vestlandet og jobb, så det blir litt pusling ettersom det passer seg. Målet er å ha fått flyttet både reol og meg selv i løpet av sommeren
Skap
fjernes med brekkjern og litt tungrock på få minutter. Finn en tenåring med sprayboks og han gjør det gratis for deg.

Genialt! Da blir det glad Stine Sofie med huset fullt av minimunner! Det er litt frustrerende at alle har flere karr enn meg, men shift la gå. Jeg får leve med misunnelsen en stund til.
Det å rive et skap betyr å ødelegge..... Stine, der er jeg en mester og jeg er gratis, hehe. Har iallefall 3 brekkjern liggende.

Er nok de som har færre kar enn deg Trulsemann, så det er sagt. Et sted må en begynne og tallrekken for min del begynner med 1 !!! Bitaeniataene har lagt nye egg og barlowi hua har skuffen full av yngel, så det skjer da litt her.

Tok også baenschiene på fersken før i dag, så ikke umulig at det kommer noe mer der også om kort tid. Skal en kjapp tur i kjellern før jeg finner senga, så skal se over karene da.

Ser ut som det så langt også går bra med Apistogramma pantalone hua som nå har yngel. Dvs jeg er sikker på at det er yngel der selv om jeg ennå ikke har sett dem. Fargen og hennes opptreden/adferd er ikke til å ta feil av. Hadde jeg bare sett en yngel med egne auer......
Er det du som skal gifte deg eller? Evnt dato....
Joda
det finnes jo de med færre akvarier enn meg, men ikke av de jeg diskuterer mye akvarie med... Men da har man noe å strekke seg efter.

Jeg som gifter meg ja. Førstkommende lørdag (St.Hans aften). Tenkte forresten på deg da min tilkommende kom med et 10 år gammelt bilde av meg, full og glad, med en diger Aass fatøl i labben.
Truls O. Bjørhei
det finnes jo de med færre akvarier enn meg, men ikke av de jeg diskuterer mye akvarie med... Men da har man noe å strekke seg efter. Jeg som gifter meg ja. Førstkommende lørdag (St.Hans aften). Tenkte forresten på deg da min tilkommende kom med et 10 år gammelt bilde av meg, full og glad, med en diger Aass fatøl i labben. ;)


Grattis da Trulsemann!!!!!!!!!


Jeg blir ofte tenkt på når noen tar seg en Aass øl. Ettersom jeg har vært tillitsvalgt på jobben gjennom tja totalt 16-17 år har jeg en del kurs bak meg med andre tillitsvalgte. Tar en med både kurs og konferanser er vel tallet 50+. Får av og til mail fra folk jeg har vært på kurs med for mange år siden som har smakt på Aass... igjen. Jeg smakte på Aass ..... og da tenkte jeg på deg skriver dem.

Ser på det som positivt og at jeg er god til å fremme våre produkter. Som regel har jeg med meg ei kasse på kurs om det går over min 2 dager. Smaksprøver må til vet du.

Den store bryllups gaven ville vel være..... la meg gjette.....
Et ferdig innredet kar på 222L med en trio Apistogramma barlowi?

5 timer igjen å sove på Truls, så får vel finne senga. Venter spent på flere bilder fra deg.....
Takktakk
Hehe. Godt det ikke bare er meg da. Var tillittsvalgt lenge selv før jeg skiftet jobb i mars. Veldig spennende med organisasjonsarbeid.

Det hadde vært nesten jul og nyttår på en gang det ja, men tragedien hadde jo vært å ha noe så fint på verandaen fordi det ikke er plass i huset. Må innrømme at jeg har hatt veldig liten innvirkning på den ønskelisten der. Stort sett fyllt av ting jeg aldri har tenkt på som i de fleste andre bryllup. Den beste gaven er vel strengt tatt at foreldre på begge sider tar 1/3 av regningen.
Et par bilder
av Knerten som er den lille hannen i forholdet.
En virkelig flott herremann du har i den fyren der Trulsemann. Kunne tenke meg et par av disse panduroene igjen, men tiden får vise hva som skjer med den saken

Som jeg antok så kom jeg hjem til nylagte A. baenschi egg i dag
Oioi
Den var flott og gul.

Legger ved noen av damen også jeg.
Du bør være både fornøyd og stolt av dette flotte vakre apisto paret Trulsemann.

Legger ved 3 bilder av virkelig gule huer. Alle har nå egg eller yngel pr dd

Pantalone
bitaeniata
nijsseni

Må vel innrømme at de aller aller fleste apistohuer er flotte i leksdrakt
og kan til tider få en ut i drømmeland.

Jo mer jeg ser på den siste pantalone hua som fikk egg, jo mer faller jeg for henne. Den lange tiden hun har beholdt den sterke gulfargen og måten hun vokter hula si er bemerkelsesverdig. Har vel aldri reist så langt for å skaffe nye Apistogramma til karene mine, men turen har vært verd det.

Ja det er noen mil fra Hof til Flekkefjord.....
Takktakk grabbar
Vi kan jo håpe de lager små apistoer snart. Har avventet vannbytte for ikke å forstyrre dem, men de er ikke interessert i hulen om dagen så da tenker jeg vi kan la den båten seile for denne gang. Jeg liker at hannen min er så lyseblå. Matcher yndlingslaget mitt, Coventry.

Nijssenien var flott... me wikey. Lang kjøring, men man har jo så mye fin musikk å høre på.

Legger ut et par bilder til som viser at damen var veldig ivrig på hulen i det minste en stund.
Liv igjen!
Efter et par dager med mest svømming og fjolling har de unge Panduroene nu gjenopptatt den oppførselen jeg er på jakt efter. De har bygget en form for "sandstige" opp mot hullet på toppen av hulen og hunnen er mye av tiden hovedsaklig inni hulen mens hannen hvileløst patruljerer. Amanoene har definitivt funnet seg et nytt rede bak den største echinodorus bleheri og kun en sjelden gang tør de forville seg mot panduro-hulen. Der er de aldri i mange sekunder.

Jeg lurer litt på om denne pausen er naturlig eller om det er en konsekvens av at jeg forstyrret dem ved å fjerne corydorasene. De holdt på med huleaktivitet en dag eller så efter det også, men man vet vel aldri...
Hva f...
Knerten har funnet en ny måte å leke på. Han tok tak i halen til damen og bokstavelig talt dro henne rundt. Ser ingen synlige merker på henne dog... fullt sirkus.
Skjønte jeg deg rekti at du har gifta deg Truls?
Gratulerer så mye Truls!!! I en Apistoiansk visdomsvariant får jeg be deg om å trakte til de monogame varianter. Ta vare på "røttene" dine, og skulle det vise seg at fruen blir "gul" - så følg litt ekstra med. La hjemmet bli innredet med synsbrudd og muligheter til å gjemme seg... Bidra til 0 nitritt, og for all del; Ta vare på litersyken!!
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap