Litt forvirret ung malawi :o)

Har en Melanochromis cyaneorhabdos i akvariet mitt på ca 4 cm.
Han har nå begynt å gjøre seg til for Palettciklide hunnen. Han prøver å komme foran henne og rister på hele kroppen. Vet at dette også kan være terretoriell adferd, men det ser virkelig ut som han er på flørter`n. hehehe.
Dette er vel fisk som egentlig ikke skal ha samme vannverdier,så i naturen vil ikke dissse tilhøre samme miljø.I et akvarium blir det av og til noe andeledes.
Men det høres ut som om at han gjør seg til for henne ja.Får ikke håpe at det blir noen krysninger av artene her,men det er vel lite sjansen for det?
Grunnen til at denne er i akvariet mitt er fordi jeg hadde en trio i akvariet mitt for en venn i tre uker. Da jeg leverte fra meg disse gikk det tre mnd og så dukket denne yngelen plutselig opp. Jeg viste ikke at de hadde fått yngel engang. :o)
Planen er å få et malawi-kar etterhvert men akkurat nå har jeg ikke plass til det i tillegg til de andre jeg har.

Men tror ikke de kommer til å yngle. Palletcikliden viser ingen interesse for han da han er alt for liten i forhold til henne. Snart vil Paletthannen også flytte inn og da regner jeg med at han blir satt på plass.
Har tilogmed sett i butikk at disse går i samme karr,og du er jo klar over det problemet.
Men som du sier at hunnen ikke viser noen interesse og det er et bra tegn.
Så fort hannen kommer på plass er det ingen problemer overhode.Palettciklidene er fisker som vet å holde sammen
Lykke til videre med artig fisk
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap