Opprett av ancistrus! hjelp! :d

Jeg har har så ufatterlig lyst å starte opprett av Ancistrus

Jeg har tenkt å kjøpe malle huler og lage det til med mange grotter og huler

Men jeg har et par Spm:

1:
Hvor lang tid går det før man kan få yngel med dine fisker? (alså til de blir kjønnsmodene)

2:
Hilken fisk passer de sammen med?

3:
Hvor vanskelig er det å få til yngel med Ancistrus?

4:
Er det noen ting jeg børr kjøpe til fisken av san mat, alle typer sanne midler, o.s.v.

Og om dere vet mere om Ancistrus si alt dere vil si og har tid til

mvh Anders :P
Ancistrus er vell kjønnsmodne ved ca 10 mnd til 1 år ? pa hannen ser du når han får godt med skjegg. Jeg har fått tips om å bytte litt vann slik at tempen dropper 3-4 grader og fore med røde mygglarver.
Mine er i overkant av 1 år, og har nå fått sitt første kull.


De går egentlig med de fleste typer.


Min yngel er nå 3 uker gammel. Legger ned noen tabletter i karet, de samler seg rundt dem og knasker i vei. Ellers så gnager de på alger, planter og røtter. Så oppforing er ikkeno problem med disse fiskene.


Forholdsvis enkel å få til. Bare finne en hanne og hoe som er det største problemet, hehe. Gi dem tid.


Jeg gjorde ikkeno spesielt for mine. De går alene i et 60Liters kar overfylt med røtter og planter. Ser ut til å trives. La egg i en båt, faktisk.


Minner meg litt om gjedde, disse fiskene her. De voksne er litt late, mens de mindre er spretne og full av energi.


Lykke til
:d
Tusen takk for hjelpen!

mvh Anders
Hvor stort kar har du?

Nesten alle fisk passer sammen med Ancistrus, prøv å ungå andre L maller eller veldig teritorielle fisker.
Det beste vis du vil drive oppdrett på de er å bare ha ancistrus.
Jeg anbefaler deg å ha noen fisker som svømmer høyt oppe.

Anbefaler skiferhuler istedenfor keramikk huler, husk å ha mye strøm.
Selv bruker jeg Seio jetstream pumpe, du finner de på aquamanias.
Jeg setter hulene mot strømmen. Ha foreks. en hann og 2 hunner og 2 huler ganske nærmt hverandre.
Ha røtter i det liker de.
Husk vis du kjøper en jetstream pumpe må du ha en fisk som liker strøm.

Vis du gjør ting riktig er du nesten garantert egg.

Mvh Emil, håper du får det til.
Takk! :d
Jeg har 2 akvarium som er oppe å går og 1 akvarium i kjellere, alså et på 200 liter, et på 60 og et på 22

Det er 1 stor gipiseps på ca 16-17 cm og 4 små algetere på ca 5 cm så er det mest fisk som svømmer i ovredelen av akvarie men etter de har spist opp flakforet når jeg mater så svømmer nesten alle ned og spiser på algeteblettene, så her kommer en liste av fiskene jeg husker navne på: (jeg har tenkt å bruke 200 liters hjørneakvarie, juvel trigon 190)
20-30 neomtetra
5 pristella.
5 rødmuns tetra,
noen guppyer
5 pristella tetra.
5 gullbarber så det er mest tetraer og slike småe fisker.

det lille på 60 liter er opprett av gupppy og snegler, det er 5-6 guppyer og 2 pansermaller

så kan disse brukes til opprett? og hvem av de er beste til opprett?


mvh Anders
Ville brukt 200l eller 60 l.
Takk :d
Tusen takk for hjelpen!

MEN! hvor er beste plassen til å kjøpe kjønnsmodene ancistrus?

mvh Anders
Vil tørre å påstå privat. Jeg kjøpte 2-4cm lange ancistrus fra forskjellige dyrebutikker med forskjellige leverandører, sånn at det ikke skal bli innavl.

La de vokse sammen, eller kjøp voksne som er garantert kjønnsbestemt.
Greit
Greit smart det du sa at det ikke skal komme fra samme levrandør siden da kan de komme fra samme "kull" og da blir genene like som kan føre til missdaninger på fisken, sant?

mvh Anders
Kjøp en hann og to hunner, hunnene kan man greit kjøpe samme sted, mens hannen kan du jo kjøpe et annet sted.
Vis de er vilt fangede (VF) kan man like godt kjøpe alle der, de er jo tilfeldig fanget.
Selv har jeg 8 ancistrus,
1 hun og en han på rundt 7-10 cm
1 hun på rundt 5 cm¨
og 5 yngel på rundt 1,5-3 cm.
De tre største er vilt fangde fra Colombia av beste kondisjon. Elsker de!
Lenge siden de har lagt egg nå Men de har i det siste dagene begynt å "flørte".
Hannen okkuperer plutselig begge hulene, tror det er egg der.
I 200 L kan du ha flere hanner, bare ligg hulen(e) litt fra hverandre.
Pris på Ancistrus varierer veldig men, små på 4-5 cm bør du ikke betale mer en 100 Kr for.
Hannen min på ca 10 cm betalte jeg 200 for. Muligens dyrt, men han hadde så fine barter :P
Lykke til
Tusen hjertelig takk for all hjelpen :d
Tusen hjertelig takk for alle hjelpen jeg har fått

ble kjempeklad for dette + jeg fikk akuratt mail om at det er opprettet en AKVARIUE KLUBB i nærområde mit :P

mvh Anders
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap