- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Kjønns identifisering hos ancistrus opdrettsvariant
Kjønns identifisering hos ancistrus opdrettsvariant
Postet 06.01.11 kl 21:16
Hvis den på bildet er 5-6cm eller mer så er det ei hoe utfra bildene. Hannene får tidlig de små taggene langs snuten, som etterhvert utvikler seg til skikkelige buskas.
Kan jo si det sånn at kjønnsforskjellen er stort sett som på Tone Damli Aaberge og Bjørn Eidsvåg... Alle har vel sett hvordan de ser ut....
Kan jo si det sånn at kjønnsforskjellen er stort sett som på Tone Damli Aaberge og Bjørn Eidsvåg... Alle har vel sett hvordan de ser ut....
Postet 06.01.11 kl 21:31
Postet 06.01.11 kl 21:34
Postet 06.01.11 kl 21:37
Postet 06.01.11 kl 21:56
Postet 06.01.11 kl 22:03
Postet 06.01.11 kl 23:28
Postet 06.01.11 kl 23:40
Postet 07.01.11 kl 10:33
Postet 07.01.11 kl 10:43
Når det gjelder ancistrus så er jo disse nok dem som er lettest å kjønnsbestemme av mallene. Ta tiden til hjelp, ikke stress. Dette er helt klart en ungfisk som trenger å vokse. Fantastisk sammenlingning mellom Tone Damli Aaberge og Bjørn Eidsvåg.
Ofte er ikke alltid En underdaning hann vil gjerne ikke utvikle tentakler, eller veldig lite. Ofte vil også hunnfisken ha en liten rand med tentakler. Her er et bilde av et fullvoksent par.
Og hvis ikke høyemålet og matematikken min er helt på jorde så er vel TL på denne 4.5cm.
Jeg ville skaffet meg et par/tre stykker til, og foret dem opp til iallefall den dobble størrelsen før jeg hadde satset på å drette dem. Voksen fisk får du alltid solgt når du har etablert et avlspar.
miloIkke for åmotsi deg eller si du tar feil, men du kan ofte se antydningen på fisk helt ned til under 5 cm.
Ofte er ikke alltid En underdaning hann vil gjerne ikke utvikle tentakler, eller veldig lite. Ofte vil også hunnfisken ha en liten rand med tentakler. Her er et bilde av et fullvoksent par.
Og hvis ikke høyemålet og matematikken min er helt på jorde så er vel TL på denne 4.5cm.
Jeg ville skaffet meg et par/tre stykker til, og foret dem opp til iallefall den dobble størrelsen før jeg hadde satset på å drette dem. Voksen fisk får du alltid solgt når du har etablert et avlspar.
Postet 07.01.11 kl 10:49
Takk for mange svar!
Kan man kjøpe Voksne ancistrus (Tenker på territorrial adferd )eller må de være unge?
TorbJeg ville skaffet meg et par/tre stykker til, og foret dem opp til iallefall den dobble størrelsen før jeg hadde satset på å drette dem. Voksen fisk får du alltid solgt når du har etablert et avlspar.
Kan man kjøpe Voksne ancistrus (Tenker på territorrial adferd )eller må de være unge?
Postet 07.01.11 kl 15:15
Postet 07.01.11 kl 20:49
Postet 09.01.11 kl 17:45