Posthorn- og eplesnegler

Har nettopp bestilt meg 6xeplesnegler og 6xposthornsnegler. Har blitt litt fascinert av disse skapningene, samtidig som jeg syns de er litt ekle! Lurer på hvordan jeg skal fordele dem. Har 2 akvarier, et på 200l og et på 19l. I det store bor ymse mix av diverse fisk, mye bunnfisk. I 19l bor kun en kampfisk.

Hvor mange kan jeg ha i de akvariene? Kan epler og posthorn være sammen uten problemer? Går snegler sammen med alle typer fisk så sant vannverdiene passer overens? Kan jeg evt. ha 6 posthorn i 19l og eplene i 200l?

Håper noen vil svare
Hei på deg.
Epler og posthorn går godt sammen.
Snegler kan gå sammen med alle slags fisker unntatt botia, og diverse ciklider. Man må jo også se hvilke vannverdier fisker og snegler vil ha før man kjøper fisker eller omvendt.
Posthornene kan du godt ha i 19 l din. Eplene kan også gå i 200 litern din. Bare pass på at de får rette vannverdier, så de ikke begynner å flasse av i skallet.
går de med palettciklider? Har et par i 200literen.
Palettciklider har en tendens til å nappe på eplesnegler og mindre snegler. Jeg hadde et par som ikke gjorde det, men da de fikk barn og de vokste opp så måtte jeg fjerne alle sammen for de tok knekken på sneglene. Så det er ikke noen god kombinasjon dessverre.
ånei, så leit. var jo jeg som hadde bestilt snegler av deg. de på dyrebutikken sa det var null problem, men jeg ville dobbeltsjekke. ville virkelig ha snegler, så det var dumt. har du noe erfaring med scalare og snegler? itilfelle jeg kvitter meg med palettene en gang
Ja jeg vet du har bestilt. Scalare og snegler går helt fint. Det har jeg selv og de bryr seg ikke noe om sneglene.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap