Filter til yngelkar

Jeg skal sette opp et yngelkar/karantenekar på 54 liter. Jeg trenger et passende filter for denne som er safe for yngel. Samtidig trenger jeg et filter til 18 literen der kampfisken (betta spelnder) min går. Den skal ikke ha sterk strøm, men må ha et bra filter da jeg sliter litt med nitrit ved bruk av det nåværende (Resun) Er ikke fornøyd med dette da også bråker en del.

Håper noen kan hjelpe meg med anbefalinger da jeg er ganske så uerfaren på dette området. Skal ikke koste skjorta heller *kremt*
Det beste til yngel kar ( som ikke skal bråke) vil nok være et filter av den typen som består av et pumpehode og så plugger du i en fitersvamp-patron i innsuget.
Luftdrevne hjørnefiter og slikt vil jo bråke endel.
Du kan også bruke de små fluval innvendige filterene og skru ned sirkulasjonen. Har flere av dem, de er veldig stillegående. De er ikke helt yngelsikre, men har selv brukt dem uten å ha registrert noe særlig svinn.
Tusen takk

Har du navn/nr (merke) på det filteret? Jeg er som sagt så ukjent med dette at jeg er redd jeg hadde nok endt opp med feil filter om ikke jeg får ting inn med teskje! :-S Har Eheim i de andre karene, men ikke kjent med fluval.

Er f.eks denne noe å anbefale??
Tenkte på dette f.eks. Det er ikke så kostbart og strømmen kan reguleres. Har ikke prøvd U typen.

Husker ikke navnet på det andre alternativet jeg tenker på, som nok er bedre, men dyrere. Om du søker og sjekker hva som brukes i reke akvarier, kan du nok finne noe som er godt egnet for yngel også.
Tilfeldig bekjentskap
© Ingebjørg Fauske
Reklame for plussmedlemskap