- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Foring av slørhale og neontetra
Foring av slørhale og neontetra
Hei!
Jeg har en Slørhhale og 10x neontetra. Har bare hatt de i et døgn. Men når jeg foret med flak så piler neontetraene opp og spiser alt. Slørhalen la ikke merke til foret engang tror jeg. Den bare koser seg meg å følge sitt eget speilbilde frem og tilbake Slørhalen er stadig nede på bunnen å napper, vet ikke om den får i seg noe av det da. Pleier ikke slørhaler å spise fra overflaten?
Jeg har en Slørhhale og 10x neontetra. Har bare hatt de i et døgn. Men når jeg foret med flak så piler neontetraene opp og spiser alt. Slørhalen la ikke merke til foret engang tror jeg. Den bare koser seg meg å følge sitt eget speilbilde frem og tilbake Slørhalen er stadig nede på bunnen å napper, vet ikke om den får i seg noe av det da. Pleier ikke slørhaler å spise fra overflaten?
Postet 09.01.11 kl 15:29
Postet 09.01.11 kl 16:15
Er redd for at slørhalen bare venter på at tetraene skal bli gode og fete
så spiser den nok dem istedenfor!
Dette er desverre ingen god kombinasjon av fisk, kan du si...
En slørhale vil spise alt den kan få inn i munnen.
Og om den pr.idag kanskje er for liten til å sluke en liten tetra
så vokser de ganske fort.
Ellers er slørhaler/gullfisk glade i å rense gunnsubstratet for matrester ved
å ta litt grus i munnen, rense det for mat og så spytte det ut.
Så glubske disse er vil jeg absolutt tro at den får i seg mat.
Men de lynkjappe, små tetraene kan være så raske i matfatet
at den bare skygger unna og lar dem gjøre seg ferdig før den gidder nærme seg.
så spiser den nok dem istedenfor!
Dette er desverre ingen god kombinasjon av fisk, kan du si...
En slørhale vil spise alt den kan få inn i munnen.
Og om den pr.idag kanskje er for liten til å sluke en liten tetra
så vokser de ganske fort.
Ellers er slørhaler/gullfisk glade i å rense gunnsubstratet for matrester ved
å ta litt grus i munnen, rense det for mat og så spytte det ut.
Så glubske disse er vil jeg absolutt tro at den får i seg mat.
Men de lynkjappe, små tetraene kan være så raske i matfatet
at den bare skygger unna og lar dem gjøre seg ferdig før den gidder nærme seg.
Postet 09.01.11 kl 16:24
Gullfisk spiser både i overflaten og på bunnen. (Og planter samt mindre fisk som neontetra.)
Det høres ut som dette er et ny oppstartet akvarium, og at dette er de første fiskene du har satt inn. Husk på å følg med vannverdiene og har du ikke kjørt inn akvariet godt, pass på å skifte mye vann nå i starten og de neste 5-7 uker. Skift gjerne 30% av vannet hver dag til filtret ditt er kjørt inn. Vær også gjerrig med fôr i denne tiden, slik at du ikke forgifter fiskene.
Dette at slørhalen ikke spiser enda, ville ikke ha bekymret meg hvis alt det andre er ok.
Det høres ut som dette er et ny oppstartet akvarium, og at dette er de første fiskene du har satt inn. Husk på å følg med vannverdiene og har du ikke kjørt inn akvariet godt, pass på å skifte mye vann nå i starten og de neste 5-7 uker. Skift gjerne 30% av vannet hver dag til filtret ditt er kjørt inn. Vær også gjerrig med fôr i denne tiden, slik at du ikke forgifter fiskene.
Dette at slørhalen ikke spiser enda, ville ikke ha bekymret meg hvis alt det andre er ok.
Postet 09.01.11 kl 16:29
Postet 09.01.11 kl 16:33
Postet 09.01.11 kl 16:57
Endret: 09.01.11 kl 16:59