Forlite luft?

har nettopp fått mitt nye Juwel 190 liters hjørne akvarium, og fått vann og fisk på plass
og nå ser jeg at 7 av sverd dragene mine er helt på toppen av vann overflaten, akkurart som de snapper etter luft, har sett at scalarene har gjort det samme men ser ut som de ga seg når jeg satt nedi en luft pumpe.
men forsatt så styrer sverd dragene 7 av sverd dragene og vimse på toppen, så jeg monterte på en slik forgreining til lurt pumpe slik at det kommer luft opp fra 2 plasser, mwn ser ikke ut som det hjelper, noen forslag på ka det kan være?
alle svar mottas med takk
Hvor lengehar akvariet vært i drift før sverddragerne kom? Hva gjorde du med filteret?

Sannsynligvis er det ammoniakk eller nitritt som er i ferd med å forgifte fiskene. Har du lest noen av artiklene i akvarieskolen? Der står det mye om nettopp dette, så har du ikke lest det før så anbefaler jeg at du gjør det nå. Særlig artikkelen vannverdier.

Men, før du setter deg ned og leser, ta et større vannbytte, 40-50% gjerne, da får fiskene friskt og godt vann.
akvariuet fikk jeg i går, så alle fiskene er helt ferske der oppi, MEN ca 40 % av vannet oppi akvariet er fra ett av de andre akvariumene mine, Pluss pumpa med filter er fra det andre akvariet, filterne reingjorde jeg ikke, pga det nye akvarie trenger jo bakteriene. alle de fiskene som er i akvariet nå kommer fra det akvariet jeg tok både vann og filter fra, grusen jeg har oppi ble skylt og kokt før entring i akvarium.
Hm, da burde du jo være på rimelig trygg grunn, men ting kan gå galt i slik flytting. Har du målt for nitritt og ammoniakk? Bare så vi kan utelukke det med en gang.

Jeg ville nok prøvd med et vannbytte unasett, er det noe galt med fiskene så er det først jeg gjør å bytte vann. Det vil også tynne ut andre stoffer som kan skade fiskene, og friskt og rent vann gjør uansett ikke situasjonen værre.
Har nett sjekktet Vannet for Nitritt, med slik dråpe tester, det var ikke det, men får bytte litt vann og ser om det forbrer seg
Da får vi vel bare vente til noen med bedre ideer dukker opp Håper fiskene klarer seg
ser nå at 6 av de gravide sverdragene mine ikke er gravid lengre, så kanskje de har født i karet og de andre fiskene rett og slett har spist opp yngelen, at det var derfor det var så masse fisker høyt oppe. er en teori hverfall
Tilfeldig bekjentskap
© Anita Winsnes
Reklame for plussmedlemskap