Rar oppførsel på guppi..
Det handler om en Guppi, hunne.. Kjøpte henne for tre dager sisen. Hun hadde allerede litt skade på halen da hun flyttet "inn" hos "meg"
Det har på en måte kommet ny fisk i akvariet. Da jeg kjøpte 4 Guppi hunner kjøpte jeg også 5 kardinaltetra, og tidligere har jeg kjøpt 6 kileflekksrasbora. Fra før hadde jeg 4maller, 2 sverddragere og 5 neontetra.
Akvariet er på 63L, har filterpumpe og varmekolbe som hører til størelsen. Skiftet ca 18L vann i dag, uten å tilsette noen ting.
Vannverdiene aner jeg ikke hvor ligger henn, har aldri målt de..
Alle de andre fiskene har en normal atferd.. De små svømmer rundt og rundt i stim..
Det jeg da lurer på er om guppi hunnen kan være syk, siden hun svømmer på diagonalen oppover.. Hun er rolig og holder seg litt i bakgrunnen..Hun spiste som normalt da de fikk mat i morgest..
Legger med noen bilder av henne
Takker for svar på forhånd =)
(Håper jeg har gitt bra nok innformasjon, er ny her, så håper jeg gjør dette rett)
Det har på en måte kommet ny fisk i akvariet. Da jeg kjøpte 4 Guppi hunner kjøpte jeg også 5 kardinaltetra, og tidligere har jeg kjøpt 6 kileflekksrasbora. Fra før hadde jeg 4maller, 2 sverddragere og 5 neontetra.
Akvariet er på 63L, har filterpumpe og varmekolbe som hører til størelsen. Skiftet ca 18L vann i dag, uten å tilsette noen ting.
Vannverdiene aner jeg ikke hvor ligger henn, har aldri målt de..
Alle de andre fiskene har en normal atferd.. De små svømmer rundt og rundt i stim..
Det jeg da lurer på er om guppi hunnen kan være syk, siden hun svømmer på diagonalen oppover.. Hun er rolig og holder seg litt i bakgrunnen..Hun spiste som normalt da de fikk mat i morgest..
Legger med noen bilder av henne
Takker for svar på forhånd =)
(Håper jeg har gitt bra nok innformasjon, er ny her, så håper jeg gjør dette rett)
Postet 11.01.11 kl 00:44
hun ser da frisk ut.
men butikk guppy er noe de beste akvarister gir opp da de er jo "fullvoksne" når man kjøper de.
det er mye innavl og foring med veksthormoner hos oppdretter.
hele kluet med å kjøpe butikk guppy er å få unger på de og så ha ungene, for den voksne vil ganske rakt ta dagen.
mellom 3dager til 6 mnd somregel.
hun har jo en stor skade på halen da som vil tilsi den rare svømmingen.
men når det ser ut som om ryggen hennes har "knekt" vil hun nok snart ta dagen.
ser hun er gravid, men ikke nærme termin.
ca 3-4 uker så vil hun slippe babyer.
lykke te =)
men butikk guppy er noe de beste akvarister gir opp da de er jo "fullvoksne" når man kjøper de.
det er mye innavl og foring med veksthormoner hos oppdretter.
hele kluet med å kjøpe butikk guppy er å få unger på de og så ha ungene, for den voksne vil ganske rakt ta dagen.
mellom 3dager til 6 mnd somregel.
hun har jo en stor skade på halen da som vil tilsi den rare svømmingen.
men når det ser ut som om ryggen hennes har "knekt" vil hun nok snart ta dagen.
ser hun er gravid, men ikke nærme termin.
ca 3-4 uker så vil hun slippe babyer.
lykke te =)
Postet 11.01.11 kl 08:30
Postet 11.01.11 kl 08:40
katie_Discus&L200hun ser da frisk ut. men butikk guppy er noe de beste akvarister gir opp da de er jo "fullvoksne" når man kjøper de. det er mye innavl og foring med veksthormoner hos oppdretter. hele kluet med å kjøpe butikk guppy er å få unger på de og så ha ungene, for den voksne vil ganske rakt ta dagen. mellom 3dager til 6 mnd somregel. hun har jo en stor skade på halen da som vil tilsi den rare svømmingen. men når det ser ut som om ryggen hennes har "knekt" vil hun nok snart ta dagen. ser hun er gravid, men ikke nærme termin. ca 3-4 uker så vil hun slippe babyer. lykke te =)
Tusn tusn takk for svar=D
Viste ikke at de brukte veksthormoner, men er iallefall glad for at hun er frisk. Får håpe halen vekser ut igjen slik at hun begynner å svømmer normalt
Håper hun lever så lenge at hun slipper ynglet, det er de jeg er mest interesert i=D
Igjen, tuuuusen takk for et super flott svar =D
Postet 11.01.11 kl 08:48
Postet 11.01.11 kl 08:48