Syk eller rognstinn?

Har en perlegurami som er ganske så stor rundt magen.Er det noen som kan se om hun er syk eller bare har masse egg i magen?
Må legge til at hun har vært sånn i lange tider ,virker ikke som om det plager henne ,spiser godt og virker i fin form ellers.
Men ,går hele tiden å lurer på om det er noe i veien

[External Image]
Ikke så lett å se utfra et bilde som det er i virkeligheten, men formen på den ser helt fin ut. De blir jo ganske runde av alle eggene. Og skjellene ligger fint, ser det ut som? De bør ligge fint, selv om hun er full av egg.
Det rød-brune er vel mygglarver du har foret med?
Skjellene ligger helt fint ja og alt virker egentlig som alt er i orden.
Har aldri hatt guramier som rg rognfulle ,så vet jo ikke hvordan de ser ut da

Skulle vel gjerne lagt tilrette så hun kunne få trykt ut noen egg da

Og ,ja det er mygglarver du ser he he
Kan absolutt ikke påberope meg noe peiling her, men syns hun ser mistenkelig lik ut som min... Hun ble sånn etter at hannen (som er meget ung...) prøvde seg på skumrede og konejaging. Men noen lek ble det ikke, så han prøvde å fylle sand i skummet isdedet ;D
Tror jeg får slå meg til ro med at hun er rognstinn da.
Hannen er etter henne hele tiden og dytter i henne, men skumrede har han ikke klart å lage.
Får vel lete litt å se om jeg finner litt tips ang. lek på disse.
Har et kull gående. Jeg måtte sette ned en skillevegg av plexiglass for at de skulle leke. Før det ble skumredet, som var flott på morgenen (av og til), ødelagt iløpet av dagen. Det er jo mye å lese om oppdrett rundt på nettet...Jeg brukte luftdrevet hjørnefilter og flyteplanter, litt torv i vannet for bedre å holde på boblene...

PS: Et annet godt tegn på at det er rogn er at det tykkeste på fisken danner en tenkt linje som starter like bak "føle-finnen" og ville endt i bak-kant av ryggfinnen... Hvis du forstår hva jeg mener..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap