- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Identifikasjon av reke.
Identifikasjon av reke.
Hei, jeg var nylig i sarpsorg og kjøpte meg noen reker.
Jeg kan ikke huske hva reken het, men jeg synes den ligner forferdelig mye på kirsebær reker, men det kan da ikke være red bee reker, siden den har ikke striper.
Men kan det være crystal red reker (hvis det er noe som heter det)
Jeg betalte 49 kroner stykket for dem, hvis det hjelper.
Her er også en video av reken min:
http://www.youtube.com/watch?v=ORbBojNhNVA
Jeg kan ikke huske hva reken het, men jeg synes den ligner forferdelig mye på kirsebær reker, men det kan da ikke være red bee reker, siden den har ikke striper.
Men kan det være crystal red reker (hvis det er noe som heter det)
Jeg betalte 49 kroner stykket for dem, hvis det hjelper.
Her er også en video av reken min:
http://www.youtube.com/watch?v=ORbBojNhNVA
Postet 13.01.11 kl 13:08
Postet 19.02.11 kl 00:17
Postet 19.02.11 kl 10:16
Postet 19.02.11 kl 19:03
Postet 19.02.11 kl 19:48
Postet 19.02.11 kl 20:06
Postet 20.02.11 kl 08:34
Nå ble jeg forvirret her..... :S
Er det sakura rekene som har stripe nedover hele ryggen?
Trodde bestemt at det var kirsebærreka
Jeg har reker både med og uten denne stripa,betyr det da at jeg har både kirsebær og sakura reker?
Har også noen grønne med denne stripa,trodde det var en annen fargevariant av kirsebæren.......
Regner med at alle disse rekene vil blandes med hverandre,noen som har peiling på hvilken farge jeg vil ende opp med ?
Er det sakura rekene som har stripe nedover hele ryggen?
Trodde bestemt at det var kirsebærreka
Jeg har reker både med og uten denne stripa,betyr det da at jeg har både kirsebær og sakura reker?
Har også noen grønne med denne stripa,trodde det var en annen fargevariant av kirsebæren.......
Regner med at alle disse rekene vil blandes med hverandre,noen som har peiling på hvilken farge jeg vil ende opp med ?
Postet 20.02.11 kl 15:43
Er du sikker? Sakura skal være dyp rød, og din ser mer orange ut. Kanskje det er orange dvergreke? Skjekk bildene fra dette akvariet, så kan du sammenligne...
Postet 20.02.11 kl 15:46
Postet 21.02.11 kl 09:33