Identifikasjon av reke.

Hei, jeg var nylig i sarpsorg og kjøpte meg noen reker.
Jeg kan ikke huske hva reken het, men jeg synes den ligner forferdelig mye på kirsebær reker, men det kan da ikke være red bee reker, siden den har ikke striper.

Men kan det være crystal red reker (hvis det er noe som heter det)

Jeg betalte 49 kroner stykket for dem, hvis det hjelper.

Her er også en video av reken min:
http://www.youtube.com/watch?v=ORbBojNhNVA
Det ser ut som kirsebærreke, men jeg syns den så litt blas ut i fargen.
det er nok en kirsebær reke....
men har du bare 1 reke?
wow, fint at "dyreekspertene" selger reker med feil navn og altfor høy pris.
Jeg kjøpte 3 stykk og dem sa også at de kom til å klare seg fint sammen med neon tetra, platy og malle, men hva skjedde? Nå har jeg bare én!
er ikke bare bare å stole på dyrebutikk ansatte.men det er noen der ute som driver dyrebutikker som selger deg det du trenger og ikke meir en det.og gjir beskjed om va som går i lag av div dyr og fisker..
jeg tror dette kan hjelpe
SAKURA reke (Noecaridina heteropoda `Sakura`)
Sakura reken er en avlesform av Kirsebærreken, som har en intensiv dekkende rødfarge som særlig hos hunnen..
NOK 49,-

Problem solved!
Nå ble jeg forvirret her..... :S
Er det sakura rekene som har stripe nedover hele ryggen?
Trodde bestemt at det var kirsebærreka
Jeg har reker både med og uten denne stripa,betyr det da at jeg har både kirsebær og sakura reker?
Har også noen grønne med denne stripa,trodde det var en annen fargevariant av kirsebæren.......
Regner med at alle disse rekene vil blandes med hverandre,noen som har peiling på hvilken farge jeg vil ende opp med ?
Er du sikker? Sakura skal være dyp rød, og din ser mer orange ut. Kanskje det er orange dvergreke? Skjekk bildene fra dette akvariet, så kan du sammenligne...
Til Lene E: Både kirsebær, sakura og grønne reker kan ha denne ryggstripa. Det kan variere fra individ til individ hvordan den ser ut, og om den er tydelig eller ikke.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap