Kan plantenæring være skadlig i karr med reker og snegler?

Har en 128l. med:
10 Corydoras pygmaeus
10 Corydoras sterbai
2 Gabonreker
2 Amanoreker
2 Ancistrus
4 "store" Eplesnegler
x antall Blå reker.
x antall sandsnegler

Har bestillt EasyCarbo og ProFito.

Er det noen som har erfaringer fra bruk av disse plantenæringene? Kan de ha noen negativ effekt og da særlig på rekene? Anbefalt dossering er sikkert for karr med fisk. Bør jeg dossere på en annen måte ettersom jeg holder reker?
jeg bruker selv easy carbo i mine kar, der det er diverse også reker, har ikke sett noen problemer med dette, rekene trives ser det ut til og ingen har falt fra enda. ProFito aner jeg ingenting om desverre
Profito
Ok takk for tilbakemelding. Profito skal inneholde jern og andre næringstoffer som plantene trenger. EasyCarbo som i seg selv stimulrer til vekst og øker plantenes evne til å ta opp næring fr Profito. Disse to skulle visst kombineres.

Har lest lit om EasyCarbo etter jeg la inn innlegget.
Det viser seg at det kan ha negativ effekt på reker der vanne i springen er relativt bløtt.
De som har hart ganske hardt vann merker ingen forskjell på rekene.

EasyCarbo tar også direkte knekken på penselalger hvis en tilfører det konsentrert (sikkert med sprøyte) direkte på algene.

Det virker også som om jeg bør kjøre det sakte men sikekrt inn og ikke kjøre på med anbefalt dose fra begynnelsen. Har tatt knekken på en del reker ved å skifte "vannmiljø" for hurtig. Byttet sand en gang. Det tok livet av halve flokken på ca. en uke.
så vidt jeg vet har jeg middels hardt vann i springen min, så det kan jo være en forklaring, jeg og bruker diverse remedier for å tilsette blant annet jern og diverse annet til plantene mine, en grønn greie, pluss en rustrød sak (jern) har de ikke forran meg nå, men bruker de ved vannskift, 5-10ml pr gang alt etter hvor mye vann jeg skifter. Bruker og Happy life tror jeg det heter innimellom, er et slikt tryllemiddel det :P men bra for yngel osv om en skal tro det som står på pakken, det er de remediene jeg bruker.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap