Litt spesiell cory til 120l?

Hei!
Jeg har nettopp fått meg et nytt 120L.
Har lyst på en gruppe med cory.
Vannet vil vel være på rundt 6,5-6,8 i PH og rundt 26 Celsius.
Har dere forslag
Mvh Emil
Det finnes masse spesielle og flotte coryer ,men om du klarer å få tak i de her i Bergen ,er en helt annen sak dessverre.
Noen som jeg synes er veldig fine er Sterbai og Adolfoi,disse er også mulig å få i butikker.
Pandaene er jo også søte da

Ellers så er det bare å følge med på rubrikkannonsene og det skulle dukke opp noe der
sett på Panda. Har du erfaring med Smaragd pansermalle ?
Har ikke erfaring med den nei,men det er en pansermalle(ikke cory) som kan bli opptil 8 cm.Så tror ikke jeg vil anbefale den i et 120 liters kar ,den skal etter sigende rote og grave veldig i sanden og .Så hvis du er glad i planter ,så er vel den heller ikke så ideell. Men dette kan kanskje andre svare deg bedre på.

Hvis du ikke har bråhast ,så vil det komme forskjellige coryer for salg fra meg om et par mnd.
Men som så mange andre (meg selv inkl) så vil du vel ha noen i hus fortest mulig

Det er jeg sikkert interresert i
Har ikke noe hastverk, karet kommer om et par uker så må det innskjøres i 5-6 uker
Mvh Emil
Å ,sånn å forstå ,da er det jo en mulighet
Smaragdpansermaller
Jeg hadde to smaragdpansermaller for mange år siden (tok over karet med fisker i) De rotet ikke spesielt mye, plantene fikk stå i fred, er nok kanskje annerledes om de er flere og i lek, det vet jeg jo ikke. De levde i enormt mange år hos meg, og overlevde alle slags sykdom, så det er virkelig hardføre fisker. Men det er jo mulig de blir for store, eller rettere sagt blir hemmet i veksten i en 120l. Du bør i alle fall ikke ha mer en fem stykker i et såpass lite kar, jeg har litt lyst til å si 'go for it', fordi de er så utrolig vakre. Det er jo ditt valg! Mine ble bare ca fem-seks cm. i 83l.
Tilfeldig bekjentskap
© Marte Stensby
Reklame for plussmedlemskap