- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hvordan type malle?
Hvordan type malle?
Heisann.
Jeg kjøpte meg ett 110 liters kar i dag, det fulgte med maller og kardinaltetraer. Jeg er veldig usikker på hvordan type maller disse to gule er, håper noen kan hjelpe meg.
Det fulgte med 5 voksne vanlige ancistruser også, det som er synd er at alle er jenter.....
Jeg har lurt litt på om disse gule kan være albino ancistruser,men de er veldig store. De står nå i en tilitersbøtte i påvente av å få karet klart. De to gule er like lange som bøtta er over fra kant til kant. Har dessverre ingenting jeg kan måle med,men tipper de er borti 20 cm. De andre er ca 10-15 cm lange.
Noen som vet hvor gamle disse fiskene kan bli?
De jeg kjøpte karet av sa de hadde hatt dem i 3 år. Lurer på dette da jeg vurderer om jeg skal kjøpe en han til dem, hvis det er ancistrus huer da........
Jeg kjøpte meg ett 110 liters kar i dag, det fulgte med maller og kardinaltetraer. Jeg er veldig usikker på hvordan type maller disse to gule er, håper noen kan hjelpe meg.
Det fulgte med 5 voksne vanlige ancistruser også, det som er synd er at alle er jenter.....
Jeg har lurt litt på om disse gule kan være albino ancistruser,men de er veldig store. De står nå i en tilitersbøtte i påvente av å få karet klart. De to gule er like lange som bøtta er over fra kant til kant. Har dessverre ingenting jeg kan måle med,men tipper de er borti 20 cm. De andre er ca 10-15 cm lange.
Noen som vet hvor gamle disse fiskene kan bli?
De jeg kjøpte karet av sa de hadde hatt dem i 3 år. Lurer på dette da jeg vurderer om jeg skal kjøpe en han til dem, hvis det er ancistrus huer da........
Postet 17.01.11 kl 22:41
Postet 17.01.11 kl 22:49
Takker for svar
Da er det vel bedre at jeg selger dem enn at de skal gå rundt i 110 liter`n
Om det er gibbiceps, vil de da bli enda større enn de er nå?
Om det er gibbiceps, vil de da bli enda større enn de er nå?
Postet 17.01.11 kl 22:54
Om det stemmer at det er gibbiceps så vil eg ikke kjøpe flere.
Di kan bli opp mot 40cm.
Å allerede nå bynner di å bli før store til ditt akvarium.
Jeg ville prøvd å få dem solgt eller gitt bort til noen som har stort nokk akvarium.
Vanlig ancistrus sp oppdrettsvariant får du i samme farge som den du har.
Men den blir 12-15cm stor.
Di kan bli opp mot 40cm.
Å allerede nå bynner di å bli før store til ditt akvarium.
Jeg ville prøvd å få dem solgt eller gitt bort til noen som har stort nokk akvarium.
Vanlig ancistrus sp oppdrettsvariant får du i samme farge som den du har.
Men den blir 12-15cm stor.
Postet 17.01.11 kl 22:55
Takk takk
Da blir de nok nødt til å flytte i nærmeste fremtid ja, en ting til jeg lurer på.... Ancistrus huer,må de ha små barter,eller kan de være helt glatte foran på snuta?
De andre mallene som fulgte med karet er alle glatte på snuta,men de likner veldig på vanlig ancistrus for mitt øye. Ikke lett å få tatt bilder av dem,da jeg puttet de oppi 54 liter`n i påvente av ett friskt og raskt 110 liters kar. Alle 5 har gjemt seg bort
De andre mallene som fulgte med karet er alle glatte på snuta,men de likner veldig på vanlig ancistrus for mitt øye. Ikke lett å få tatt bilder av dem,da jeg puttet de oppi 54 liter`n i påvente av ett friskt og raskt 110 liters kar. Alle 5 har gjemt seg bort
Postet 17.01.11 kl 23:27
Postet 18.01.11 kl 02:11
Hei stiajo
stiajohei i tilfelle hva skal du ha for di har selv en på 38cm
Jeg er ikke sikker enda,men hvis du bor på Steinkjer så er det vel utrolig langt å reise for to gibbier?
Postet 18.01.11 kl 07:47
Postet 21.01.11 kl 12:51
Postet 03.02.11 kl 22:37