Kuhlii åler.

har nå vurdert lenge på å kjøpe meg kuhlii, men jeg lurer på hva en ca pris på disse er og hvor mange som er minimums krav?
har tenkt til og ha disse i et juwel rio125.

håper jeg la inn dette på riktig sted.
mvh therese.
Hei.

Vi skal også ha slike i vårt.

300 for ti stykker var prisen vi fekk.

Har lest litt rundt og egentlig funnet ut att jo flere vi har jo tryggere blir dei.

Ei som heter Lisbeth her inne har mange fine sjarmerendes filmsnutter av desse fantastiske dyrene
ja det er grunnet tråden hennes jeg har forelsket meg litt i disse dyrene
30 kr stykket var ikke mye for disse skjønne skapningene. jeg tenkte på ca 10 stykker i karet, kanskje også flere.
men da må karet gjøres om litt. har råde grus eller noe slikt nå, men det blir nok biltema sand, også må golden ungfisken flyttes. hvordan type gjemmesteder og fisk har du til forslag sammen med kuhlii?
har egentlig mest ciklider, men vann verdiene stemmer ikke, så ciklider blir det ikke.
Vi veit vel ikkje så nøye kva anna vi skal ha oppi enda. Kjem til å gå for ein flokk på 2o stykker. Syns dei er heilt fantastisk å se på her inne så vi må ha slike.

Av det som er i akvarie no så er der kokosnøtter, planter, ei stor rot som vi har feste planter til. Pluss mose her og der.

Venter på eikeblader i posten for det virker som dei liker godt.
jeg fikk med noen blader som fulgte med det 125 liters karet, men jeg aner ikke hvordan type det er. tror det er catappa eller noe slikt.tror du det går an å bruke?

nå blei det mye spørmål fra min side nå. hehe
Er ikkje så inne i det enda att eg kan svare ja eller nei på det.

Vi valgte gå for eikeblad siden det kan være med å gi lavere ph i vannet, noe vi trenger. Og vi er så heldig å ha eik her så vi kan sjølv plukke til høsten.

Om du prøver søke her inne på slike blad så kan det jo være du finner bilde og svar om du kan bruke det. ( eller att noen med mer erfaring ser tråden din og svarer bedre enn eg)
tusen takk for de andre svarene får søke litt rundt her ang disse bladene jeg har.
Ja.

Etter ein tøff start med feil fisker og alt mulig anna så har i alle fall vi lært att det er lurt sjekke litt rundt her inne før ein bestemmer seg for noe.
Catappablader er fint til kuhlii har 11 kuhlii selv og bruker en del catappabla i 110L
samt eikeblad og orekongler kan du bruke.
Kuhliien elsker og leike i bladene.
Her koster kuhliien 39kr stk.

Lykke til med kuhlii fine skapninger
tusen takk for svar da kan bladene bli brukt til noe da å ikke bare ligge i posen. hehe

skal innom dahls på lørdagen. tenkte jeg skulle sende dem en mail å spørre om dem har noen inne.
da ankommer det 10++ kuhlii åler på lørdagen i karet her gleder meg
Kuhlii-åler er veldig søte (ja faktisk). Mine liker veldig godt å ligge inni halve kokosnøtter som er plassert med åpningen ned og bare en glippe for å komme seg inn i. Orrekongler er også noe de setter pris på. Og røtter med masse krinkelkroker.

Tror jeg har seks stykker i en 180-liter. Skulle gjerne hatt flere, men har 10 andre bunnfisker der også.
tenkte jeg skulle gå i innkjøp av ca 10 kokkosnøtter å lage huler av disse. legge dem oppå hverandre. men hvordan er det å få ut innmaten av kokkos nøtta hvis man bare lager et hull på ca 5-7cm? tenkte å lage to hull i hver kokkosnøtt sånn at dem har en "borg" av kokkosnøtter å svømme inn å ut av i diverse høyder.
ideene kommer rennende på her, så får se hva jeg gjør, men mest sannsynlig så blir det denne "borgen" med kokkos og en god haug meg catappa og noen røtter da red more.
Aner ikke. Jeg pleier å dele mine nøtter i to. Banker da med en hammer rundt midtlinja, helt til den deler seg pent i to. Som oftest går dette fint, men av og til blir den ene halvdelen litt ødelagt. Selv med to halve kokosnøtter er det gjerne litt arbeid å få ut kjøttet inni...
ja for når jeg skulle lage hule til palettene mine, så slet jeg med å få ut innmaten. delte da nøtta i to med sag (herregud for et slit) hehe. men etter mye om å men så datt innmaten ut til slutt
men en ting til: skal man bruke den grove eller den finkorna sanda fra biltema i et kar med kuhliier? bruker denne i 430 literen til ciklidene mine.
den grove er nok den beste, men det er jo veldig liten forskjell på dei to, fikk kun tak i den minste selv så her bruker eg den med nr 175422 og den funker bra her hos meg vertfall, kuhliiene jobber på og siler og graver i sanden som bare det.
Tilfeldig bekjentskap
© vebjørn sortebekk
Reklame for plussmedlemskap