Liten baby malawi

Hei
jeg har rundt en 10 Malawi fisker og i sta fikk jeg se en pitteliten baby fisk som svømte for harde livet, og akkurat i det jeg sskulle ta den ut så ble den spist. kommer det flere baby fisker?? og legger de egg eller levende fødende?? hvordan kan man se hvem av dem som er gravid?? og hvor lang tid tar det før neste beby kommer i så fall??
Yngel
malawi fiskene dine er så kalte munnrugere,det vil si de klekker i munnen og spytter ut ynglen,du kan se det på at de får litt bollekinn på en måte,følger du nøye med fiskene dine ,så vil du fra de begynner og få bollekinn gå ca 20dager har jeg hørt før den spytter ut ynglen,ofte vil en fisk som munnruger forholde seg litt rolig,spise lite osv,du kan f.eks ta fisken over i et annet kar litt før 20 dager er gått,eller og ta fisken og riste den litt så kommer ynglen ut,dette er det jeg har hørt i allefall,så skal ikke garantere alt 100%
Men
det har ikke kommet flere yngler til nå.. men jeg tok hun jeg tror det er oppi ett annet kar. hvor mange yngler kan hun få egentlig? siden det bare har vært en til nå men ble spist.
Siden Malawiene er munnrugere, så vil det bety at de holder eggene/yngelen i munnen til yngelen er frittsvømmende (ca 18-21 dager), da spytter hun ungene ut og de vil måtte klare seg selv etter det.
Siden de spytter alle ynglene på en gang, så er sannsynligheten stor for at hun ikke har flere i munnen, og resten er allerede spist, desverre.
Legger ved et bilde av min Malawi som holder yngel i munnen (tygger), så kan du se hvordan de blir seende ut når de tygger. Som du ser så har hun tydelig "dobbelhake" her.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap