Utvendig filter til 60l kar

Hei.

Pumpen som fulgte med i mitt akvarium sett kunne dem ha spart seg for... bare noe elendig møkk.... men men

Ja så jeg ser etter et nytt et å tenkte på et utvendig et. Hvordan er utvendige med tanke på støy har karet på soverommet.


Tenkte litt på ? +


Eller noen som har noe andre tips ? Sku jerne hatt en med regulerbar styrke da det er kamp fisk i karet den skal i.... Eller rett å slett at jeg bare kan vri den mot veggen.

Har forresten oogså sånn tett plast topp, Går det greit å bare kutte ut en håle akkurat der slangene går ut og inn ? Eller? Noen erfaringer?

-sokken91
Ingen ?


Tror jeg går for Eheim 2222 Luftpumpe Og en lufte sten....


Men noen som har noen anning om hvordan jeg skal gjøre det med den tette lystoppen ? :P
eheim er bra pumper som er lydløse, hadde en 2224 på rommet ca 30 cm unna puta mi å hørte den ikke engang så der har du gjort et bra valg.
kan hende det er markert noen hakk i armaturet ditt da er det bare å bruke en tapetkniv for å skjære dette ut. hvis ikke så kan du drille et hull med et 18-25mm borr der det skulle passe, men begynn med mindre dimm å jobb deg oppover.
anders86
eheim er bra pumper som er lydløse, hadde en 2224 på rommet ca 30 cm unna puta mi å hørte den ikke engang:) så der har du gjort et bra valg. kan hende det er markert noen hakk i armaturet ditt da er det bare å bruke en tapetkniv for å skjære dette ut. hvis ikke så kan du drille et hull med et 18-25mm borr der det skulle passe, men begynn med mindre dimm å jobb deg oppover.
er ikke merket noe for slikt, Er sånn armatur som man løfter hele opp så får se hva jeg gjør for og få dette til og passe. gikk forresten for 2222 i stedefor 2224 da eneste forskjell vist var kapasiteten og pris ^^, hehe men et ant spørsmål er det nødvendig med luft pumpe?eller lager den nok bevegelse i vannet den 2222?
Inaktiv bruker
Prisforskjellen på Eheim 2222 og 2224 er såpass liten at det er like greit å velge den største med en gang Hvis du skal selge igjen senere, er det lettere å få solgt Eheim 2224. Og om du blir berørt av litersyken så må du ha en stor nok pumpe til et større karr. Tenk langsiktig Og for guds skyld - kjøp Eheim slangebørste (koster 100 kr) med en gang dersom du faller for fristelsen til å kjøpe denne pumpa.

Selv ville jeg dog valgt en innvendig filterpumpe i et så lite karr som 60 liter, du trenger ikke så stort filter i et så lite karr. Unødvendig mye jobb med utvendig filter er det også - mye mer jobb å rengjøre slanger feks og hvis den (slangene) ikke står i lystett skap - så blir det lett brunalger i slangene. Det betyr at de må tas fra hverandre og rengjøres en gang hver 14e dag -minst. Og jeg kan love deg at den jobben er IKKE morsom

Hilsen en som har solgt samtlige av sine utvendige filterpumper og endelig kan slappe av
Inaktiv bruker
Ja, med utvendig Eheim pumpe må du ha luftestein/luftlumpe i tillegg.
Det hadde du sluppet med en innvendig pumpe.

Men, kampfisk skal jo helst ikke ha bevegelse i vannet i det hele tatt da.. Så hvis det er kun kampfisk som skal gå i karret er det ikke nødvendig med luftestein osv.
Vannelement
Ja, med utvendig Eheim pumpe må du ha luftestein/luftlumpe i tillegg. Det hadde du sluppet med en innvendig pumpe. Men, kampfisk skal jo helst ikke ha bevegelse i vannet i det hele tatt da.. Så hvis det er kun kampfisk som skal gå i karret er det ikke nødvendig med luftestein osv.
Går ancistrus neon tetraer og noen platy'er( Disse går foreløpig greit ) Noe tips til innvendig filter da som er stille som muligt?


What O.o Så nå at jeg klarte trykke bekreft ordre på en 2222 og luft pumpa O.o Jaja Sende mail og avbestille Hehe :S...
Vurderer lage hjørne filter men iom at jeg har en ALT for stor kolbe . Så må jeg bygge sånn avlangt og vil ta veldig mye plass :s Men DIY hjørne filteret er jo bra?

Ca 20+ (blåfilter tykkelsen) cm langs veggen bak og 10-15(+blåfilter) cm utover så blir jo litt stort...

Vil det gå fordi om ? Vurderer kjøpe eheim defuseren(Eller hva det heter) Å sette på slangen på toppen da..

Hvor får jeg tak i glass ? Og hva gjør jeg med fisk og alt i karet i mens? :/ Blæ :P Hehe


-Sokken91
Hvorfor går det ikke å redigere posten etter sånn 10 min ? :S Ja ivertfall forslag nr 2


Lurte på kjøpe
Pumpe
Og noen hvite hjøre lister jeg modifiserer litt å limer med silikon


Den 5x50x50 blå filt matta
silikon
Slange 12/16(Grønne)
Og kanskje en slik eheim defuser
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap