Starte hobbyen igjen som jeg hadde når jeg var liten...

Ja overskriften sier jo litt, men vil gjøre allt riktig nå så jeg ikke går lei av akvariumene mine... Har 4 tomme akvarier stående her som er helt tomme, varmekobler pumper og og lys til di alle har jeg...

Men trenger litt veiledning av hvilke typer fisk og planter jeg skal kjøpe inn, hvet at fisk skal komme til innkjøp etter at ph er fin nok for di...

Så da kan jeg begynne med planter og innredning først og så starte med spørsmål om fisk om litte granne...

Akvariene er på 15l, 25l og to på ca 100l.
Så lurer jeg på hvilke planter som ville ha passet best til di.. og spesiel di to minste...
I 100 L, går det an å finne mange fine ciklider. Corydoras adolfi anbefaler jeg!
Jeg liker oså corydoras venezuela eller hva den heter.
Endlers levende fødende.

I 25 literen kan du ha mye javamose også ha et par med killi.
i 15 L passer ikke så mye fisk men du kan jo ha reker og snegler!

Mvh Emil
Fiskene skal ikke inn før etter 3-4 uker etter at nitritt toppen er over å alle verdier er fine
Hadde iallefall kjørt en 100L med levendefødere, trolig Kaudi og Dvergtannkarpe.

De minste hadde blitt karantenekar, evt. reker i 25L.

Planter får du velge etter hvordan du skal sette opp.
Jeg har alltid en klar plan på hvordan karet skal bli, det er det som avgjør om jeg setter opp ett kar, tenker på det i langt tid før det blir noe av. Men så har jeg ikke kjøpt noe i butikk ol. kjører alltid noe spessielt, feks. en bestemt bekk i nærheten, eller en øy rundt her jeg bor, da henter jeg allt derifra, så da tar det litt tid å få tak på allt. Omtrent helt umulig vinterstid.
Så spenende forslag dere har=) Var å kjøpte noen hardførde planter i går, men bare 3 stykk i første omgang, for har lyst til å tegne noen skisser så jeg får valgt meg ut hvordan di skal bli=) Er veldig glad i levende fødene fisker, så blir nok et kar med det og noe spenende i det andre 100l karet...
Tilfeldig bekjentskap
© Harald Krystad
Reklame for plussmedlemskap